Domažlický rodák (*31.3. 1960) se ve světě rallye pohybuje od roku 1975, zprvu jako mechanik, poté jako spolujezdec. V roce 1980 už ale usedl za volant Škody 110R, kterou o čtyři roky později mění za Škodu 120LS a spolu s V. Tesařem, později J. Hodkem, hájí barvy Státního statku Domažlice. V roce 1988 posádka Tuček – A. Pilný dojíždí se Škodou 130 L sedmá v absolutním pořadí v Rajdu Krakwskem a vyhrává svoji třídu, o rok později vyhrává třídu A5 v rakouském Semperit Rally.

V roce 1990 Tuček v South Swedish Rally dokazuje, že na sněhu umí. Končí devětapadesátý v absolutním pořadí, ve třídě A5 dojíždí těsně pod stupni vítězů.

V sezoně 1991 se Marcel Tuček objevuje za volantem tří vozů, Škody 130 L, Citroënu AX Sport a Škody Favorit 136 L, od té další zkouší Opel Kadett Gsi. Německou ADAC 3-Städte Rallye v roce 1994 absolvuje s Nissanem Sunny Gti a obsazuje třetí místo ve třídě N3. Další sezonu už domažlický pilot absolvuje v Nissanu celou a získává mistrovský titul ve třídě N3, o rok později i ve třídách A6 a F2!
Po nedobrých zkušenostech s Nissanem Pulsar Gti-R, se kterým v roce 1997 smolně havaroval na Rallye Šumava, Peugeotem 306 S16 a krátké epizodě se Subaru Impreza 555 Marcel Tuček na Pražském rallysprintu v roce 1998 zkouší Mitsubishi Lancer EVO III. V další sezoně mění vůz i spolujezdce a v Mitsubishi Lancer EVO V a s V. Pritzlem nakonec obsazují 9. místo absolutně ve třídě N4.

V roce 2003 Marcel Tuček absolvoval náročnou operací, po návratu usedá do vozů nižších tříd, v další sezoně ale nepustil volant z ruky, na kontě má 18 startů a ve finále titul vicemistra Slovenska ve třídě N1. Po úspěších za volantem Škody Fabia Tdi se vrátil k Mitsubishi. S devátou evolucí toho vozu získal před dvěma lety titul viemistra v nabité třídě 3. Vloni Marcel Tuček navigován K. Machem okusil za volantem Škody 130RS slavnou Rallylegend v San Marinu, kde vyhráli třídu H1! ⋌Autor: Radek Svozil