Mezi „historiky", pro něž byla „Vltava" součástí evropského šampionátu, byly podle očekávání v obou průjezdech nejrychlejší vozy Porsche 911. Poprvé vyhrál Švéd Myrsell, podruhé Nor Jensen. 

Naši fanoušci ale drželi palce především dvěma kdyňským posádkám. Bohumír Svoboda jun. a Zbyněk Soběhart se Škodou 1000 MB měli při prvním průjezdu 30. čas, ale při druhém, již v záři reflektorů, ukázali, kdo je pod Korábem doma, a obsadili 20. místo mezi 39 klasifikovanými posádkami.

Bohumír Svoboda st. a Ivan Trojan (Škoda 110 R) na své konto připsali poprvé 32. čas a podruhé 24. příčku. Obě kdyňské posádky – na rozdíl od 21 svých soupeřů – náročnou soutěž dokončily.

Svoboda junior letos opravdu zazářil a obsadil 20. místo mezi 32 klasifikovanými posádkami. Jeho výkon vynikne při pohledu do výsledkové listiny, kde na dalších čtyřech příčkách za ním skončily zahraniční posádky s vozy Porsche 924 Turbo, Alfa Romeo GTV, Mercedes 190 E a Porsche 911. Ty všechny porazila amatérská kdyňská posádka s upraveným ´embéčkem´!

Svoboda st. byl v cíli klasifikován na 27. příčce. Kromě úspěšně dokončené náročné rallye jej určitě potěšilo i to, že dokázal o tři minuty porazit Fina Norrgarda se silným BMW 2002 TI.

Absolutním vítězem „Vltavy" se stal Švéd Myrsell, nejrychlejšími českými jezdci byli Krejča se Škodou 130 LR a Hostaš s Ladou VFTS, jimž patřilo 7. a 8. místo konečného pořadí.

Po dnes již historických soutěžních autech vyrazily do boje o vteřiny posádky s moderními vozy. Do jubilejního 50. ročníku Rallye Šumava Klatovy odstartovaly také dvě posádky z Domažlicka.

Karlu Trněnému s Václavem Pritzlem se Škodou Fabia WRC byl při prvním průjezdu ´korábskou erzetou´ naměřen 6. nejrychlejší čas, ale při druhém průjezdu je ze soutěže vyřadila technická závada.

Marcel Tuček s Petrem Dufkem (Mitsubishi Lancer EVO IX) dosáhli pod Korábem 25. a 20. času, celou soutěž zdárně dokončili a obsadili 19. místo v absolutní klasifikaci.

Celkovým vítězem letošní „Šumavy" se stal Jan Kopecký se zcela novou Škodou Fabia R5. ⋌Autor: Jan Pek