V poli historických automobilů reprezentovala Domažlicko posádka Jan Frei – Petr Šlegl /Škoda 130 LR/. Odstartovali s číslem jedna a po vydařené rally v Příbrami se opět chtěli poprat o příčky nejvyšší. To se jim nakonec podařilo, když cílem projeli jako druzí. Když pak závěrečnou technickou prohlídkou neprošel vůz vítěze Aleše Jirátka, posunula se koutsko-kdyňská posádka v absolutním pořadí na první místo. Vítězství ve Vsetíně byla nejlepší tečka za letošní velmi vydařenou sezonou. Frei se stal mistrem republiky ve třídě E, na oficiální konečné celkové pořadí se teprve čeká.

„Příprava auta před soutěží byla celkem náročná s ohledem na nedostatek času. Auto však fungovalo bezvadně, pro první sekci jsme zvolili měkkou směs, ale byla to špatná volba, na koncích RZ se auto již hodně ´vozilo´. Svou chybou na první zkoušce jsem na hupu za jedním mostkem narazil lyžinou o zem, výsledkem byla prasklá olejová vana. S tou jsme odjeli ještě další RZ, na které jsem před cílem udělal hodiny. Olej naštěstí neunikal tolik a nakonec se podařilo dojet zpět do servisu. Náhradní vanu jsme s sebou neměli a po nápadu T. Juřeni utěsnit prasklinu silikonem a dvěma krajíci chleba jsme odjížděli vstříc dalším kilometrům. Po kontrole před RZ3 olej unikal jen minimálně, což nás uklidnilo, následoval však jen volný průjezd touto RZ. Další zkoušky byly ve znamení stahování ztráty, hlavně na Jiřího Jírovce, přece jen chybělo pár bodů a vše bylo otevřené. Technické zkoušky našemu autu sedí daleko více a povedlo se najet menší náskok před poslední, rychlou, ale kopcovitou zkouškou, která už byla spíše na jistotu. Před cílovou rampou jsme dostali letos už potřetí rozhodnutí o technické kontrole, stejně tak i všichni historici. Po kontrole, kde u nás bylo vše v pořádku, jsme se dozvěděli o vyloučení Jirátků, kteří měli nesoulad s homologačním listem vozu. Beru je za férové kamarády a nerad bych, aby je někdo považoval za podvodníky. Tím nám ale spadlo do klína naše první absolutní vítězství v historikách, za což musím poděkovat i v rámci celé sezony mechanikům, bratru P. Freiovi, Venni Jarému, J. Kopaničákovi, J. Hradeckému, P. Šleglovi st., za catering E. Jaré a A. Šleglové, za technické věci P. Urbanovi, za perfektní navigaci a podporu ve své první sezoně v rally Petru Šleglovi, také rodině, kamarádům a známým za podporu během celého roku. Pokud technici a rodinný rozpočet dovolí, uvidíme se na závodech Mistrovství ČR historických automobilů i v roce 2017," zhodnotil poslední závod sezóny Frei.

V pozici spolujezdce Domažlicko ve Vsetíně reprezentoval ještě Václav Tesař, který usedl tradičně k Petru Hustému do zbrusu nového vozu Mercedes 190 E. Porucha spojky na předposlední RZ jim však pokazila premiéru s tímto vozem.

Rally sezona je u konce, na programu jsou už jen tradiční exhibiční podniky v Sosnové 20. listopadu a Pražský rallysprint 3. prosince. Autor: Radek Svozil