V poli soudobých vozidel se na start po někalikaměsíční pauze postavil kdyňský Jan Šlehofer. Společně s Robertem Baborem usedli do Mitsubishi Lancer EVO IX a osmé místo absolutně bylo odměnou za divácky atraktivní průjezdy. „Nápad, že bychom mohli na Pačejově startovat, se zrodil v hlavě Jana Sýkory, který je majitelem vozu. Po důkladné rozvaze jsme se nakonec s Robertem pro start rozhodli a vše se začalo postupně připravovat. Měli jsme před soutěží naplánované dva testy, na jednom z nich mě Honza Sýkora svezl, to mě hodně pomohlo v získání té správné představy, jak s tímto autem jet. Důležité bylo se i sehrát s Robertem ohledně rozpisu. Další test byl naplánován u Blatné a charakter cesty představoval přesně to, co nás čekalo v Pačejově. Test proběhl v pořádku, ale osobně jsem ještě cítil, že to není úplně ono. Zkrátka pětiletá pauza byla znát. To vše se ale ukázalo možná ku prospěchu věci, protože jsem sice nervózní byl, ale na druhou stranu jsem nepociťoval žádný tlak na výsledek. Soutěž jsem si chtěl hlavně užít a neublížit autu, se kterým jsem ještě nikdy nezávodil. Právě proto, že jsme jeli v klidu a chtěli bavit nejen sebe, ale i diváky podél trati atraktivními průjezdy, se výsledky dostavily samy. Časy na některých RZ byly skvělé a nečekali jsme je, o to více nás těší, že jsme ustáli souboj se Ševčíkem. Nádherně jsme se svezli se špičkově připraveným autem. Děkujeme také všem partnerům, které jsme ´vezli na autě´a kteří nás hnali dopředu," podělil se o své dojmy z Pačejova Šlehofer.

V rámci mistrovství historických vozidel netradičně startoval Marcel Tuček, navigován dcerou Terezou, který se představil s Mazdou RX 7. Při svém prvním startu s tímto nádherným vozem obsadil 4. místo, přesto ale na cílové rampě posádka převzala poháry za místo třetí. „Rally jsme si moc užili. V mazdě jsem seděl poprvé, proto jsem se zpočátku s autem sžíval. Je to vůz s pohonem zadní nápravy a i přesto, že jsem na zadním pohonu začínal, bylo trochu náročné změnit návyky z mitsubishi. Postupně jsem si ale začínal na auto zvykat, což se projevilo i na dosažených časech. Auto fungovalo bez jediného problému a z Pačejova jsme proto odjížděli spokojení," zhodnotil své účinkování Tuček.

Posádka Jan Frei – Petr Šlégl dovezla do cíle svou Škodu 130 LR na celkovém 5. místě, ve třídě to byla druhá příčka. „Těsně před soutěží se nám podařilo přijít na závadu, kvůli které jsme odstoupili na Bohemce, takže jsem rád, že technika vydržela, i když nás trochu pozlobilo řízení na prvním ´muničáku´. Souboje s Honzou Krejčou jsme si užívali, trochu nám to ale zhatil zrychlující Marcel Tuček, který nás připravil o naši první bednu. Soutěž hodnotím pozitivně pořadatelsky, počasím, diváky a celkovou pohodou a děkuji všem mechanikům za vynikající servis," uvedl Frei.

Pačejovskou rally si nenechal ujít ani kdyňský rodinný tým Svoboda motorsport. Úspěšnější byl Bohumír Svoboda ml., spolu se Zbyňkem Soběhartem na Škodě 1000 MB dokončili rally na 23. místě a ve své třídě obsadili stříbrnou pozici. Bohumír Svoboda st., navigován netradičně Václavem Pritzlem, dovezl svou Škodu 110 R coupé na 27. místě a v rámci hodnocení třídy D0 jim patřila také druhá příčka. „Pro nás bezproblémová soutěž, krásné svezení, auto fungovalo na jedničku. Bohužel u otcova vozu praskl v poslední RZ palec rozdělovače, který byl přímo na trati vyměněn, avšak s časovou ztrátou čtyř minut. Ale i to je motorsport," vyjádřil se k Pačejovu Svoboda ml.

Absolutním vítězem 37. ročníku EPLcond Agropa rally Pačejov se stala posádka Jan Dohnal – Michal Ernst na voze Ford Focus WRC, pohár za vítězství v rámci rallysprintové série si z Horažďovic odvezla dvojice Patrik Rujbr – Veronika Římalová startující s Renaultem Clio R3T. Dalším podnikem rallysprintové série v motoristickém kalendáři bude Rally Jeseníky v září. Autor: Radomír Svozil