Na start se postavilo sedm desítek účastníků. „Nejvzdálenější jezdci jsou až ze Zlínska, to jsou pravidelní účastníci mistrovství republiky. Všichni absolvují tři závodní jízdy a nejhorší výsledek se jim škrtá. Aut je o něco méně než závodníků, protože na jednom voze se mohou střídat dva jezdci, a tak jim závod vyjde levněji,“ informovali nás pořadatelé z PAMK Kdyně.

K vidění byla pestrá paleta automobilů od trabantů až po Porsche 911 Carrera či Citroen Xsara určený pro závody v rallyekrosu.

Kdyňský podnik připomínal spíše závod do vrchu ztížený zejména v prvním úseku po startu brankami z kuželů, jimiž museli soutěžící projet. Dále na trati se už kužely objevovaly zejména na rovinkách, kde plnily spíše úlohu zpomalovacích retardérů.

Velmi atraktivními táhlými smyky projížděl zatáčky Václav Horn st. se Škodou 120 LS. „Vepředu mám závodní gumy, ty skvěle drží stopu. Vzadu jsou normální gumy a ty už si uřídím,“ zdůvodnil svůj rozevlátý styl, s nímž si nakonec dojel pro 5. místo ve své kategorii.

Vzhledem k tomu, že do souboje s časem vyrazili jezdci se sportovní licencí i naprostí amatéři a že startovali s velmi rozdílnými automobily, bylo vyhlášení výsledků rozděleno do mnoha kategorií. V nich převzala poháry i řada jezdců z Domažlicka.

Někdy se na stupních vítězů sešli i otec se synem. Kdyňští Bohumír Svoboda starší a mladší obsadili 2. a 3. místo v kategorii L1, v jiné kategorii obdržel Břetislav Šindeláš starší pohár za 2. místo a jeho syn skončil třetí. Šindelář mladší ovšem navíc ještě vyhrál mezi juniory.⋌ Jan Pek