Jak vůbec vznikla myšlenka startu na Dakaru?
,,Je to asi sen každého soutěžního jezdce postavit se na start této legendární a náročné soutěže. I mně samozřejmě tahle soutěž učarovala, a nikdy jsem pro to nic pořádně neudělal, až když na jaře hledal tým Buggyra náhradu za D. Vršeckého, řekl jsem si proč to nezkusit. S týmem z Roudnice nad Labem jsme měli dobré vztahy a s Martinem Prokopem samozřejmě také, náš tým připravoval jeho první vůz WRC. Díky spoustě dalších lidí a kolotoči jednání jsem mohl poprvé usednout při testování za volant soutěžního speciálu a v srpnu odjet svoji první soutěž Baja Poland, na které jsem startoval s Tatrou Phoenix. Byl to naprosto úžasný víkend, ale zároveň jsem také pochopil, že svět off-road rally je zcela odlišný od toho, na co jsem byl až doposud zvyklý. Vše je totiž úplně jinak. Tam jsem například přišel na to, že rozvaha mnohdy přináší lepší výsledný čas. Také je velmi důležité rozložení sil, protože speciální testy jsou několika násobně delší, než při klasických rally."

Určitě je to náročné i po fyzické stránce, že?
„Přesně tak. Ne vždy jsem kvůli pracovnímu vytížení dbal na svou kondici, ale soutěž v Polsku mě přesvědčila, že musím přidat. Je to obrovská zátěž nejen na organizmus, ale také na psychiku. Svou roli bude hrát i nadmořská výška. Jsou etapy, kdy několikrát za den překonáte velké výškové rozdíly. Takže nakonec všechno zlé je k něčemu dobré."

Je něco, čeho se na Dakaru obáváte?
„Není to obava, ale respekt. Mám obrovský respekt z písku. Pro nás je to velká neznámá a budu se snažit posbírat co nejvíce zkušeností. Písek a duny jsou především o rozvaze a zkušenostech! Protože jedeme jako ostré asistenční vozidlo, budeme mít ještě tu nevýhodu, že váha našeho kamionu bude několikanásobně větší, než budou mít soutěžní speciály. Co se týká klasických testů, tak tam nám snad rychlost chybět nebude."

Na soutěži v Polsku jste byl týmovým kolegou M. Kolomého, předal vám nějaké zkušenosti?
„Martin je skvělý parťák a samozřejmě velký rádce. Pokud jsem mluvil před chvilkou o zkušenostech, tak Martin jich má na rozdávání a rád se o ně podělí. Musím říct, že celý tým Buggyra je skvělá profesionální parta lidí. Nesmím zapomenout ani na M. Prokopa a jeho MP sport."

Za jakou metou na Dakar odjíždíte?
„Samozřejmě dojet až do cíle, a pokud to bude možné, tak projet trať co nejrychleji. Nasbírat co nejvíce zkušeností, být platným členem týmu a s kolegy se potkávat jen v bivaku."

Co letošní sezona rally?
„Bohužel byla z části obětována startu na Dakaru, i přesto jsem na konci sezony obhájil proiritu (licence pro zahraniční starty – pozn. red) a v konečném hodnocení naší třídy získal titul vicemistra, takže nezbývá než ji hodnotit pozitivně."

Nezbývá nic jiného než popřát posádce červeného MANu K. Trněný – P. Pokora – D. Schovánek, aby svou nelehkou roli zvládla a spatřila cíl. Autor: Radek Svozil