Dohodli se, že při základní organizaci tehdejšího Automotoklubu Svazarmu Domažlice založí specializovaný Veteran car club. Po administrativních procedurách mohli 14. ledna 1974 v kavárně Sokolského domu uspořádat ustavující schůzi. Zvolili pětičlenný výbor a již v létě dali o nově vzniklém klubu vědět na celostátní akci, a to náročné jízdě vytrvalosti „1000 mil československých". V čerstvě zrenovovaném automobilu Fiat 509 A z roku 1925 jeho majitel Jan Frei a spolujezdec Antonín Hofmeister absolvovali téměř celou trasu, ale pouhých 20 km před cílem jim vypověděl službu motor. Poté následovala účast členů klubu na dalších veteránských akcích po celé republice.

Dalším významným počinem bylo uspořádání vlastní akce – setkání majitelů historických vozidel a jízdy pravidelnosti do vrchu Vavřineček, která se poprvé uskutečnila 14. srpna 1975. Od té doby se domažlická veteránská jízda koná každoročně ve druhé půli srpna a od prvních ročníků se rozrostla ve známý a populární podnik, jehož se zúčastňují majitelé veteránů z Čech i ze zahraničí.

Nyní se již delší řádku let nejezdí do vrchu na Vavřineček, ale krásné staré stroje se vydávají do okolí Domažlic, kde absolvují trasu o délce 50 až 60 km. Poslední dva roky vedla trasa až do bavorského Waldmünchenu, kde pracuje obdobný klub. Počtem účastníků i kvalitou startovního pole se domažlická veteránská jízda již dávno zařadila mezi nejvýznamnější akce svého druhu v celé republice.

Současnost ukazuje, jak dobrý nápad měli zakladatelé Veteran car clubu Domažlice v květnu 1973. Důkazem jejich vytrvalosti je skutečnost, že někteří zakládající členové jsou v klubu aktivní dodnes. ⋌Albert Kundrát