Zkušení pořadatelé z PAMK Klatovy přichystali 236 km dlouhou trať se sedmi rychlostními zkouškami o celkové délce 84 km. Celá soutěž se pojede na asfaltu. Kromě českého šampionátu je vypsán i Pohár pořadatele a v poslední době stále oblíbenější kategorie tzv. legend. Legendy budou startovat vždy 15 minut za posledním vozem českého šampionátu a Poháru pořadatele.

Start a cíl celé soutěže bude již tradičně na klatovském náměstí. První vůz tam sjede ze startovní rampy v půl deváté ráno. Od 9:20 hod. budou posádky soupeřit na trati činovského okruhu. Servisní zóna bude opět umístěna do areálu bývalých janovických kasáren. V cíli je vítězná posádka očekávána v 16:50 hodin.

Dvakrát – jako 3. a 6. měřený úsek – jsou na programu také serpentiny pod Korábem. Start této 14,4 km dlouhé rychlostní zkoušky bude u koupaliště Hájovna od 11:40 hod. a k druhému průjezdu od 15:10 hodin.

Pořadatelům se přihlásila stovka soutěžících, z nichž 19 bude startovat v Poháru pořadatele a 14 bylo zařazeno do kategorie legend. Jako největší favorit vyrazí na trať Václav Pech s Petrem Uhlem s vozem Mini Cooper S 2000. Diváci se mohou těšit také na tři vozy WRC a s jedním z nich, se Škodou Fabia WRC, pojedou Karel Trněný s Václavem Pritzlem. Své zkušenosti bude jistě chtít zužitkovat Marcel Tuček, jenž spolu s Petrem Dufkem usedne do Mitsubishi Lancer EVO IX. Za volantem Hondy Civic Type R se na tratě Klatovska a Domažlicka vrací Jan Šlehofer, jemuž bude číst rozpis Robert Babor.

Mimořádně atraktivní pohled bude na Porsche 997 GT 3 Radoslava Nešpora a Porsche 911 GT 3 Karla Macka. V Poháru pořadatele převažují různé typy škodovek a vozy Lada VFTS z kategorie „historiků", ale najdeme tam rovněž Lancii Delta Integrale či Lancii Beta Coupé.

Lady VFTS a škodovky tvoří také podstatnou část startovního pole kategorie legend, v němž ale pojedou také Ford Escort Cosworth a BMW 2002. Raritou bude Trabant P 60.

Rallye Klatovy si nenechá ujít ani rodinný tým Svobodových ze Kdyně, který nasazuje „embéčko" do Poháru pořadatele a Škodu 110 R mezi „legendy". Tato kategorie je vypsána pouze jako demonstrační jízda historických soutěžních vozů do roku výroby 1996 po trati uzavřených rychlostních zkoušek, ale bez měření časů průjezdu. ⋌Autor: Jan Pek