„Celá soutěž má přibližně 500 km dlouhou trať rozdělenou do tří etap. Jezdci nezávodí, ale v měřených úsecích se snaží co nejpřesněji dodržet stanovený čas průjezdu, což je sledováno na 150 kontrolních bodech. Základem úspěchu je souhra řidiče a spolujezdce," představil nám Bayerwald – Rallye Classic ještě před jejím startem člen jejího organizačního štábu Helmut Huber. „Soutěžící jsou rozděleni do dvou kategorií. V první z nich jsou zakázány všechny elektronické měřicí přístroje, ve druhé je možné použití elektronických ´pomocníků´ bez omezení," doplnil své informace Huber.

Jedna z průjezdních kontrol byla přímo na domažlickém náměstí. Posádky zde dostaly do jízdního výkazu razítko potvrzující, že dodržely stanovenou trasu mezi jednotlivými měřenými úseky. Většina zúčastněných aut byla vyrobena v 70. a 80. letech, nejstarší byl nádherný tmavozelený Jaguar XK 140 z roku 1957 poháněný šestiválcovým motorem o objemu 3400 ccm a výkonu přibližně 210 ´koní´.

O pouhý rok mladší bylo stříbrné Porsche 356 A. „Typ 356 bylo první sériově vyráběné Porsche. Písmeno A znamená, že se jedná o první sérii. Dodnes je v Německu registrována přibližně stovka těchto aut. Náš vůz má dodatečně namontovanou bezpečnostní výbavu pro rallye, tedy ochranný rám uvnitř kabiny, závodní sedačky s pětibodovými bezpečnostními pásy a moderní hasicí přístroj. Mohli bychom s ním tedy jezdit i rychlostní rallye historických aut," prozradil nám při technické přejímce jeho řidič Karl Rudlof-Remenyi.

Poté připojil i pozoruhodnou historii svého Porsche: „Vůz byl exportován do USA a prodán v Kalifornii. Koncem 80. let byl dovezen zpět do Německa. Jeho tehdejší majitel jej svěřil k renovaci údajným ´specialistům´ ze zemí východního bloku. Ti na tomto úkolu ztroskotali a auto pak deset let stálo. Poté je nešťastný majitel nabídl k prodeji za směšnou cenu. Než se ale vůz dostal do současného stavu, stálo to pět let práce a spoustu peněz."

Většina soutěžících byla středního či ještě pokročilejšího věku. Úplným protikladem byla jedenáctiletá (!!) Jennifer Salcher, která dělala spolujezdkyni svému otci Helmutovi, jenž řídil 41 let starý žlutý Triumph Spitfire. Tato posádka ovšem nejela na výsledek, ale pro radost.

Vítězi se stali největší favorité Norbert Henglein a Günter Röthel, kteří jeli s krásným Porsche 911 RSR se startovním číslem 1. Jediní čeští účastníci, Miloš Kašpar s Marií Janákovou z Rokycan s vozem Mini 1275 GT z roku 1973, skončili přesně v polovině výsledkové listiny. Patřilo jim 22. místo ze 44 klasifikovaných posádek.

Pořadatelem Bayerwald-Rallye Classic byl Automobilsportclub Bad Kötzting, na zajištění hladkého průběhu na českém území spolupracoval Veteran car club Domažlice. ⋌Jan Pek