Od počátečních kilometrů začali udávat tempo jezdci, kteří letos usilují o rallysprintový titul. Nejvážnější adeptem je bezesporu původem okruhový pilot Tomáš Kostka, který si pronajímá z italské stáje špičkově připravovaný Citroen C4 WRC. Tento jezdec se zatím pyšní třemi výhrami a dvěma haváriemi, takže jede stylem věnec nebo kotrmelec. V Pačejově jej jednorázově navigoval zkušený spolujezdec Zdeněk Hrůza a každý očekával, jak si povedou. Tentokrát dva vozy přivezla britská závodní stáj MML Sports, která dříve připravovala tovární vozy Mitsubishi pro závody mistrovství světa. Letos s tímto vozem startuje pravidelně Antonín Tlusták, který má na kontě jedno vítězství. Do druhého vozu usedl Roman Odložilík, který by rád také promluvil do celkového pořadí. Oba Lancery WRC se pohybovaly v první pětce absolutního pořadí. Rozhodně zahanbit se také nechtěl nechat již dříve zmíněný Kahle, jemuž rychlost rozhodně nešla upřít. Mezi černé koně tohoto šampionátu patří Jan Sýkora, který se pravidelně umisťuje na stupních vítězů, ačkoliv jede s papírově slabším vozem Mitsubishi Lancer EVO 9 v úpravě R4.

Tomuto jezdci pomáhá i kdyňský soutěžák Jan Šlehofer, který letos startuje sporadicky. Spolupráce nesla své ovoce i v této, pro oba jezdce skoro domácí soutěži. Posledním jezdcem, co se dokáže vklínit mezi přeplňované čtyřkolky, je Jan Dohnal. Ten startuje již druhý rok s exKrestovým Peugotem 207 S2000. Za těmito jezdci se rozhořela bitva o nejrychlejšího pilota skupiny produkčních vozů. Přijeli totiž jezdci z „velkého" šampionátu otestovat svoje vozy před blížícím se vrcholem domácí sezony, kterým je Barum Czech rally Zlín. Tato soutěž patřící také do šampionátu IRC se uskuteční na přelomu měsíce a živý přenos RZ bude poprvé k vidění na Eurosportu. Trio nejrychlejších jezdců produkčních vozů disponující technikou Mitsubishi Lancer EVO 9 dělilo v cíli 2,3 sekundy, což vypovídá o tom, jak je tato kategorie vyrovnaná. Nejrychlejší byl mladý Martin Bujáček a za ním dojel zkušený Jarek Orsák. Třetí místo vytěžilo nové spojení Martina Hudce se Semerád rally týmem.

Domažlicko mělo na startu jedinou posádku, Karla Trněného a Václava Pritzla. Bohužel jim nebylo přáno vidět cíl z důvodu technického problému Fabie WRC v šesté rychlostní zkoušce, ve které havaroval i R. Odložilík z průběžně 2. místa. Z meclovské stáje Profiko přesto dojel do cíle alespoň jeden vůz. Na 9. místě byl klasifikován M. Plíhal se Škodou Octavia WRC. Sice se jedná o starší vůz, ale jezdec předváděl nádherné průjezdy, které ocenili hlavně diváci. Těch se sešlo u trati hodně a nevadilo jim ani na srpen studenější počasí.

Do cíle na horaždovickém náměstí dorazil v nejkratším čase Tomáš Kostka, jehož doplnili na stupních vítězů druhý Jan Sýkora a třetí Matthias Kahle, který do šampionátu neboduje, takže body za třetí místo si připsal čtvrtý Jan Dohnal.

Průběžné pořadí šampionátu po 6. závodě: 1. Kostka 120b., 2. Sýkora 106b., 3. Odložilík 98b., 4. Tlusťák 94b., 5. Dohnal 60b. Autor: Stanislav Götz