Třetí podnik v Horšovském Týně se jel jako Mistrovství České republiky sajdkár a čtyřkolek s vloženým závodem v motokrosu veterán klasik.

„Tři závody jsou pro nás docela náročné. Na tento podnik jsme trať připravovali od začátku července. Jsou to stovky hodin strávené na okruhu počínaje sekáním trávy přes úpravu dráhy až po igelitové pytle na odpadky. Vše jsme dělali ve svém volném čase po zaměstnání,“ prozradil ředitel závodu Jiří Voráček s tím, že děkuje všem, kteří se na pracích podíleli. „Je to velká obětavost,“ dodal.

Závodů se zúčastnilo celkem 78 posádek, z toho 18 sidekár a čtyřkolek i veteránů se na start postavilo po třiceti. „Vše proběhlo bez zranění, za což jsme rádi. Pochválilo nás i vedení Autoklubu ČR, které zde provádělo různé kontroly, například i vliv na ekologii. Není to sranda pořádat takový podnik,“ zhodnotil Voráček.

Čtyřkolky

Po dopoledních trénicích a kvalifikačních jízdách přišlo na první ostrý start čtyřkolek. V kategorii Open byl nejrychlejší Marian Klíč na Suzuky 450 před Davidem Tušlem na Yamaze 450. Ve třídě do 450 nejlépe jel Pavel Vik mladší, druhý dojel Miroslav Zatloukal.

Zajímavé byly ale i druhé jízdy čtyřkolek. V openech si první dvojice z předešlé jízdy vyměnila pozice, a tak o celkovém vítězi rozhodoval až součet dosažených časů. Ten ukázal na Davida Tušla (Klubu Racing Team Znojmo). Stříbro si z Horšovského Týna odvezl Marian Klíč (AMK Autodoprava K+K) a bronz bral Jindřich Petlach (ATV Racing J. P.). Ve 450 zůstalo pořadí na prvních dvou místech nakonec shodné – Pavel Vik (AMK Autodoprava K+K), Miroslav Zatloukal (SMS motokrosu Pardubice) a třetí celkově skončil Lukáš Kalous (SMS motokrosu Pardubice).

´Sajdkáry´

Pro oko diváka byly opravdu zajímavé jízdy sajdkár, které byly opravdu nabité jmény – bratři Rozehnalovi, bratři Čermákovi nebo Jaroslav Kříž s Milanem Gažíkem patří mezi špičku tohoto sportu v České republice. Václav a Marek Rozehnalovi v nedávné době dokonce obsadili čtvrtou příčku na ME v sajdárách!

Tato dvojice ze SMS motokrosu severní Moravy ukázala svoji sílu i v mistrovském závodě v Horšovském Týně, kde s přehledem ovládla obě jízdy a s velkým náskokem vyhrála. Na druhém místě se umístili Tomáš a Ondřej Čermákovi (AMS Jawa Racing Team). Ti už si museli své místo dobýt, když v nepovedené první jízdě zajeli až třetí čas, dvacet vteřin za dvojicí Lukáš Černý – Přemysl (AMS Jawa Racing Team) Druhá jízda ale rozhodla o druhém místě Čermákových, kteří Černého s Novotným odsunuli na celkovou třetí příčku.

Veteráni

Veteráni byli pouze vloženým podnikem horšovskotýnského mistrovství, ale to jim neubíralo na atraktivitě. Na trati se totiž projížděli i sedmdesátiletí borci, kteří na svých speciálech svým soupeřům nedali nic zadarmo.

Ve věkové kategorii 40–54 let zvítězil Pavel Janda, druhou příčku obsadil Zdeněk Bláha a třetí skončil Milan Vlach, všichni na stroji ČZ 380. Jiří Steiner z Němčic u Horšovského Týna po vyrovaných jízdách dojel na motocyklu ČZ250 jedenáctý.

Okres Domažlice získal ocenění až v kategorii veteránů ve věku 55 až 65 let. Horšovskotýnský Jiří Dufek (ČZ380) v obou jízdách obsadil čtvrtou příčku, což mu v konečném součtu vyneslo druhé místo! Na nejvyšší stupínek vystoupal Štěpán Žuravský z AMK Stříbro a třetí skončil Karel Kozák z Nýřan.
Největší obdiv si zasloužila pětice veteránů nad 65 let. Zde bylo pořadí následující: 1. Josef Vlasatý, 2. Rudolf Bártl, 3. Miroslav Slíva. Nejstarším účastníkem byl čtyřiasedmdesátiletý František Horváth z Karlových Varů!