Slávo, do nové kartcrossové sezony vstupuješ jako úřadující šampión. Jaké jsou tvé ambice a plány? Hodláš absolvovat kompletní seriál?
„Po loňském vítězství ani jiné ambice než boj o nejvyšší příčky mít nemohu. Pokud mi to finanční a časová situace dovolí, chci odjezdit co nejvíce závodů.“

Předpokládám, že přes zimu prošel tvůj kart důkladnou repasí. Došlo i k nějakému vylepšení? Proč jsi změnil barvu ze zelené na červenou?
„Vzhledem k pracovnímu vytížení v servisu jsme začali s přípravou karta až čtrnáct dní před Humpolcem. Žádné zásadní změny ani vylepšení se nekonaly. Pouze jsme nahradili některé namáhané díly novými. Barvu jsem změnil z praktických důvodů. Zelená byla reflexní a lakování a případné opravy byly nákladné. Současná červeno-černo-bílá kombinace se mi moc líbí.“

Co si myslíš o postupném uvolňování přísných pohárových pravidel?
„Myslím, že pravidla se moc neuvolňují. Naopak. Roman Kalvoda se je snaží udržet nebo zpřísnit a zamezit tím navyšování nákladů na závodění.“

Stihl jsi před Humpolcem nějaký test?
„Vůbec. Od posledního loňského závodu jsem s kartem neujel ani metr. Vlastně jsem ani nevěděl, jestli vše bude fungovat. Před první měřenou jízdou jsem proto cítil nervozitu. Tím více mě překvapil nejrychlejší naměřený čas hned v prvním kole.“ (smích)

V Humpolci byl kartcross nejpočetnější kategorií. Jak konkurenci hodnotíš?
„Informace o příchodu nových závodníků jsem měl už před sezonou. Věděl jsem i o hromadné výměně motorů. (smích) Hodně lidí přestoupilo z hondy na yamahu nebo suzuki. My zůstali hondě věrní. Výkonově sice nijak nevyniká, ale je spolehlivá a vyzkoušená. Navíc byl motor po loňské sezoně v pořádku. Nákupem jiného by stoupaly náklady, což nechci. Konkurence hodně sílí. Příchod jezdců z jiných motoristických disciplín a divizí je pro mě velkou výzvou. Letos se také vrátil předloňský šampión Roman Polák. Na vzájemné porovnání jsem byl moc zvědav. Bohužel po havárii ve druhé rozjížďce skončil v nemocnici.“

Od začátku závodního víkendu ses pohyboval v čele. Vyhrál jsi úvodní dvě rozjížďky a mohl sis dovolit luxus vynechání té závěrečné. Proč jsi tak učinil? Jaké dojmy jsi měl při sledování tvých soupeřů z publika?
„Do první rozjížďky jsem startoval z druhé pozice vedle Ondry Šlechty. Lépe jsem odstartoval a vyhrál. Tím jsem pro druhou jízdu získal výhodu nejlepší startovní pozice. Opět jsem zvítězil. Třetí nejhorší výsledek se škrtá. Proto jsem závěrečnou rozjížďku vynechal a šetřil techniku. Chtěl jsem na vlastní oči vidět start. Na ten se jde vždy při jízdách kartů dívat celé depo. Sledovat osmnáct aut najednou je zajímavé. Tentokrát se start kupodivu podařil bez problémů hned napoprvé. Poté jsem sledoval, jak soupeři najíždí některé zatáčky a skoky. Byla to hezká podívaná.“

Můžeš zhodnotit finálový souboj s Ondřejem Šlechtou?
„Ve finále jsem využil první startovní pozice a dobře odstartoval. Ondra se zavěsil hned za mě. Nedal mi ani chvíli vydechnout. Celou jízdu se mě těsně držel a neustále útočil. Dvakrát byl dokonce vedle mě. Musel jsem dávat pozor, jakou jedu stopu a držet si vnitřek zatáčky, což mnohdy nebylo nejrychlejší. V některých místech byl Ondra prostě rychlejší. Mých dvacet kilo váhy navíc oproti němu je hodně znát. Musím s tím něco dělat. Pochybuji, že Ondra přibere a tak asi budu muset zhubnout já. (smích) Celý závod byl napínavý až do posledního metru. Jedno však musím uznat, Ondra jel velice čistě a korektně.“

Humpolecká trať patří u nás k těm nejtradičnějším. Můžeš jí zhodnotit? Jak moc jí změnil nedělní déšť? Donutil tě k změnám pneumatik či nastavení?
„Humpolec mám velmi rád. Pořadatelé trať připravili výborně. Před každou naši jízdou jí navíc upravovali a my tak měli krásné ´letiště´. Za bezproblémový průběh celého závodního víkendu humpoleckým pořadatelům moc děkuji. Vzhledem ke kvalitnímu povrchu trať příliš nepoznamenal ani nedělní déšť.“

Početné pole kartcrossu je zajisté velmi atraktivní pro diváky, ovšem nebezpečné pro jezdce. V Humpolci skončili dva účastníci – Marek Honzík a Roman Polák – po haváriích v nemocnici. Co si o systému startu všech účastníků myslíš?
„Samozřejmě dvacet aut na startu je pro diváky atraktivní a pro jezdce nebezpečné. Druhou věcí jsou ulité starty. Udržet tolik jezdců do rozsvícení startovacího světla je těžké. Časté opakování startovní procedury je běžné. Většina z nás – jezdců – by uvítala rozdělení do dvou rozjížděk. Rozhodnutí však záleží na promotérovi Mascom Cupu. Oba kluci jsou už z nemocnice doma. Přeji jim brzké uzdravení a těším se na setkání a souboje s nimi na dalších závodech. Havárie jsou bohužel součástí závodů, byť se většinou obejdou bez zranění.“

Nyní startuje tvoje domácí Rallye Šumava. Nesvrbí tě ruce? Chystáš se jít alespoň podívat?
„Šumavu si určitě ujít nenechám. Už se moc těším. Ruce mě svrbí celou dobu mé soutěžácké absence. Dokonce jsem i chvíli řešil šumavský start. Nakonec z něj však sešlo. Není vata.“ (smích)

Jaký je tvůj názor na současnou domácí rallyovou scénu? Komu fandíš a koho tipuješ na šampióny v MMČR a sprintrally?
„Je smutné sledovat postupný úbytek startujících ve velkém mistráku. Dvoudenní soutěže jsou pro týmy nákladnější a pořadatelé jim to nijak neusnadní, třeba snížením startovného atd. Nemám nikoho, komu bych ´nejvíce´ fandil. Sleduji souboje v jednotlivých soutěžích a pokaždé je mým favoritem někdo jiný. V MMČR jsem přesvědčen o triumfu Honzy Kopeckého. Sprinterský titul bych přál stále se zlepšujícímu a spolehlivému Honzovi Sýkorovi.“ ⋌Vlastimil Resl