Právě minulý víkend se jel rallykros v Domažlicích…
Jel, ale beze mne. I když právě tam nejčastěji závodím. Ale my jsme za uplynulý měsíc měli tři akce. Nejdřív rallyekros, pak Vltavu a Bohemku, kde jsem byl jako mechanik. Takže toho bylo dost.
Váš tým tedy funguje tak, že se střídáte v roli jezdců a mechaniků?
Přesně tak. Děláme si mechaniky navzájem. Spolu s dalšími kluky jsme jeden tým, který to musí nějak skloubit ještě s rodinami. I proto se jezdí jen některé závody. A je to hlavně o svezení a zábavě.
Co je lepší - být mechanik, nebo závodník?
Obojí má něco do sebe. Na rallye jedu jako mechanik rád, protože jsme tam s klukama a užiju si to.
Jezdíte tedy rallyekros jen v Domažlicích?
A také v Mariánských Láních, kde se konají některé ze závodů poháru Chodský čakan. A na podzim bych chtěl jet i rallyekros v Sosnové, kde se táta s báchou svezli právě nedávno při Rallye Bohemia.
V Mariánských Lázních se rallyekros jezdí na tamní dlouhé ploché dráze. Jaké to je?
Je to ohromný adrenalin. Trať měří rovný kilometr a po těch dlouhých rovinkých je nájezdová rychlost do zatáček kolem 150 km/h. Pak se to utrhne a v půlce zatáčky se řadí trojka, aby se lehkým driftem vyjelo. V rozjížďce jede šest aut, naštěstí trať je dost široká. I když se to nezdá. Ale je to hodně adrenalinu. i když se zatáčí jen doleva.
Samotné závody jsou ale zřejmě jen třešničkou na dortu…
To je pravda. Ale pro nás je to hlavně o té partě kamarádů, se kterými se v garáži nad auty setkáváme a se kterými se dobře bavíme. Pronajmout si auto je jiné. Je příjemné se postavit na bednu, ale lepší je vědět, že je za tím kus naší dobře odvedené práce.