Pouhých osm ostrých kilometrů minulý víkend při Horácké rally v Třebíči ujela kdyňsko–koutská posádka Sláva Ducháček, Petr Dufek. Pak se jejich Škoda Felicia Kit Car 1600 zastavila. „Praskl unašeč mezi převodovkou a poloosou. Na vině byla zřejmě únava materiálu,“ vysvětluje zklamaný jezdec osudný průjezd Náměští nad Oslavou.

„Bylo to při prudkém brždění z plné rychlosti před zatáčkou s následným stoupáním známým i ze závodů do vrchu. Hned jsem poznal, že auto už nebrzdí motorem a že už nepojede. A tak jsem místo doleva pomalu odbočil doprava, kde se dav lidí rozestoupil a za námi zase zavřel. A tím pro nás Horácká rallye skončila,“ dodává Ducháček, který tak v boji o ´velký´ mezinárodní titul ve třídě A5 skončil bez bodu.

Ztrátu se ale pokusí dohnat za měsíc při zlínské Barum rallye. „Do té doby už bychom měli mít auto zase v pořádku. Nový unašeč se už vyrábí. Jen to budou zase náklady navíc,“ říká jezdec, který pro své příznivce chystá i jedno překvapení. „Myslíme na budoucnost, na příští sezonu. A tak bychom chtěli vyzkoušet i něco silnějšího, jako třeba ´pévéčko´. A tak možná pojedeme Rallye Prachatice s ´Myšákem´,“ říká Ducháček, který by se tak v půli srpna mohl na jihu Čech představit za volantem Mitsubishi Lancer Evo VIII.

S nejnovětší devátou evolucí tohoto legendárního vozu v Třebíči jel domažlický Marcel Tuček. A při druhém startu s novým vozem vybojoval nakonec 19. příčku absolutně. „S výsledkem moc spokojený nejsem. Ale jinak ano. Auto jsme bez šrámu dovezli do cíle. Ale potřebujeme ještě vychytat mouchy. A taky potřebuju co nejvíce jezdit. Čtyřletá absence v silném voze je stále znát,“ říká jezdec, který před lety prodělal vážnou nemoc a který by rád figuroval v první patnáctce.

„Musíme na sobě zapracovat. Auto je moc zajímavé, je s ním pěkné svezení. Ale musím se s ním trochu prát. Výsledkem je divácky atraktivní jízda, ale stopky mluví jinak. Pořád neumíme jet rychle a ztrácíme tak vteřinu na kilometr,“ dodává jezdec, kterého v Třebíči místo tradičního Václava Tesaře navigoval zlínský Milan Marušák. „Už jsme spolu jeli pár soutěží vloni a i tentokrát nám pomohl, když byl Vašek pracovně zaneprázdněn. Ale ´Barumku´ už se mnou zase pojede,“ uzavírá Tuček.