Za sebou má Karel Trněný úvodní prolog (158 km) v Alule v Saudské Arábii, před sebou většinu ze zhruba 5000 km dlouhé trasy letošní Rallye Dakar, která po dvou týdnech závodění, rozloženého do 12 etap včetně nově i jedné 48hodinové, skončí 19. ledna v Yambu. Zkušený 50letý pilot z Meclova na Domažlicku jede soutěž s novým vozem Ford F150 Evo specifikace T1+ i novým spolujezdcem. Milana Horyla pro letošek vystřídal Michal Ernst.
Trněný chce dát zapomenout na svou loňskou premiéru v kategorii osobních aut, která pro něj s Horylem skončila už ve čtvrté etapě. Horyl si totiž po velkém skoku poranil záda a musel být transportován vrtulníkem do nemocnice A protože ho obtíže se zády stále limitují, Trněný se rozhodl spojit se s Ernstem, který Dakar už absolvoval a na kontě má více než 30 podniků mistrovství světa v rallye.
„Dakar je nejtěžší závod na světě, každá etapa i každý kilometr je velkým zážitkem. V přípravě jsme změnili pár věcí, udělali víc testů a věřím, že nám pomůže i přestavba auta. Nyní je to úplně jiný vůz, lépe připravený na tak náročnou rallye,“ uvedl Trněný ještě před startem 46. ročníku legendární pouštní soutěže. „Každá etapa se počítá, ale naší snahou bude rallye dokončit a oslavit Michalovy narozeniny na cílovém pódiu,“ doplnil ostřílený závodník.