Osmkrát se jeho účastníci utkali na trati Motorsportklubu AMK Domažlice, dvakrát zaburácely motory na oválu dlouhé ploché dráhy v Mariánských Lázních.
Držiteli trofeje za prvenství v celém seriálu se stali Martin Levý z Pňovic u Rožmitálu s favoritem mezi juniory, Josef Květoň ze Šteflí v kategorii škodovek s motorem vzadu, Petr Březina z Jílového u Prahy s felicií v divizi do 1600 ccm a Jaroslav Šimek z Obořiště u Dobříše rovněž s felicií ve volné divizi nad 1600 ccm.
V nejsilnější divizi si úspěšně vedli také dva domažličtí závodníci. Karel Lehmann se škodovkou obsadil v konečném pořadí seriálu výborné třetí místo a Jiří Stieber s Peugeotem 205 skončil čtvrtý.
„Nejpočetnější obsazení měla letos jednoznačně volná divize nad 1600 ccm, kde byly k vidění opravdu pěkné souboje. Zato o loni poměrně oblíbené škodovky zájem opadl. Úbytek jezdců jsme zaznamenali také v juniorské kategorii,“ zhodnotil účast jezdců tajemník závodů Albert Kundrát.
Chodský čakan letos získal nárok na označení mezinárodní seriál, neboť ve většině závodů se na startovní čáru postavili také bavorští jezdci. Řada z nich se zaměřuje na závody stock-car, v nichž je dovoleno narážení do soupeřů, a tak jejich otlučené vozy vypadaly poněkud divoce.
U nás se ale všichni museli přizpůsobit a jet podle pravidel rallyekrosu. Je nutné zdůraznit, že v tomto směru byli bavorští soupeři opravdu disciplinovaní.
V srpnu měl závod na domažlické trati poprvé dokonce bavorského vítěze. Jednalo se o účastníka amatérských rallye, jenž se svým BMW vyhrál jedno klání divize nad 1600 ccm.
„Na přední příčky celkového pořadí se bavorští jezdci neprosadili, protože nestartovali pravidelně. Jejich účast ale byla vítaným zpestřením startovního pole a naši závodníci získali možnost srovnání. Největší oblibu si u nich získaly závody, které se jely na dlouhé ploché dráze v Mariánských Lázních, ale na domažlické trati se jim také líbilo,“ zhodnotil Kundrát zahraniční účast.
Sportovní nasazení jezdců a úsilí jejich mechaniků bylo oceněno poháry, ale nelze opomenout ani obětavost pořadatelů, kteří přípravě závodů a zabezpečení jejich průběhu bezplatně věnovali mnoho svého volného času, a to za jakéhokoliv počasí.
Autor: Jan Pek