Její účastníci nezávodí, ale snaží se na tratích zvláštních zkoušek co nejpřesněji dodržet stanovenou průměrnou rychlost a tím také předepsaný čas průjezdu daným úsekem.

„Naše rallye je dvoudenní, její trať měří přibližně 450 km a je na ní 15 zvláštních zkoušek. Je jednou z nejnáročnějších soutěží tohoto druhu v celém Německu. Účastníci jsou rozděleni do dvou skupin – první nesmí používat žádné elektronické přístroje, druhá má dovolenou pomoc elektroniky,“ informovali nás pořadatelé z autoklubu v nedalekém Bad Kötztingu, kde rallye zítra v 16 hodin odstartuje a kde bude v sobotu krátce po 17. hodině také její cíl.

Na českém území jezdci absolvují v rámci páteční etapy dvě zvláštní zkoušky, jednu od půl osmé večer v okolí Strážova u Nýrska a druhá povede z Koryt na Klatovsku přes Černíkov, Rudoltice, Vílov, Úsilov a Mezholezy do Kdyně.

Na její trať se první auto vydá v 19,50 hod. a některými obcemi budou soutěžící projíždět opakovaně, protože trasa zkoušky je v některých úsecích postavena tak, že nevede přímo, ale tvoří určité smyčky.

Jízdu smykem sice motorističtí fandové neuvidí, ale zato se mohou těšit na defilé krásných automobilů, z nichž většina pochází ze 60. a 70. let. Nejpočetnější zastoupení v předběžné startovní listině má značka Porsche, ale diváci se mohou těšit také na různé typy vozů Mercedes, BMW, Lancia, Alfa Romeo, Jaguar, MG, Triumph a mnohé další. Určitou kuriozitou bude Wartburg s bavorskou posádkou.

Celkem je přihlášeno šest desítek soutěžících z několika zemí. Jsou mezi nimi rovněž tři české posádky, dvě z nich dokonce z Domažlicka.
Břetislav Šindelář s Václavem Hornem i Stanislava Jelínková se Stanislavem Jelínkem pojedou s Trabanty 601. Třetím Čechem na startu bude pravidelný účastník Historic Vltava Rallye, klatovský Zdeněk Kroupar s vozem Lancia Fulvia HF.