V uplynulém roce došlo na Domažlicku k 391 dopravní nehodě. Na našich silnicích zemřelo pět lidí, 29 jich bylo těžce a 173 lehce zraněných. Celková škoda byla vyšší než 26 milionů korun. Nejčastější příčiny dopravních nehod se každoročně opakuji nedání přednosti v jízdě, nepřiměřená rychlost a nesprávný způsob jízdy.

Jaké úseky našeho regionu se podle zkušeností domažlických dopravních policistů řadí mezi nejnebezpečnější?

„Za riziková místa považujeme křižovatku ve Folmavě u tamní čerpací stanice. Dochází tam k mnoha dopravním nehodám a často bývají se zraněním," uvedla domažlická policejní mluvčí Dagmar Brožová.

Dalším rizikovým místem je průtah Babylonem, zejména zatáčka u hotelu Bedrníček. Úsek u hotelu Bohmann je pak nebezpečný kvůli hostům hotelu, kteří zde často přecházejí silnici.

„Úsekem, na kterém by si řidiči měli dávat větší pozor, je také místo zvané Na Kočárku na silnici mezi Domažlicemi a Kdyní," připomenula mluvčí.

Jako poslední kritickou lokalitu Domažlicka pak zmínila křižovatku na silnici I/26 u obce Meclov. Tam došlo k poslední nehodě v úterý 8. dubna ráno, když se srazilo nákladní auto s kamionem.

Scénář dopravních nehod u meclovské křižovatky je přitom až příliš často stejný řidiči vozidel, často nákladních, jedoucí z Meclova směrem na Mračnice přejíždějí napříč hlavní silnici Horšovský Týn Draženov a při vjíždění do křižovatky nedávají přednost.

„U Meclova už zemřela spousta lidí, ještě víc jich bylo zraněno a úplně zbytečně," říká Jiří Kabourek z Domažlic. „Stačilo by tam postavit kruháč, aby náklaďáky nemohly přejíždět přes hlavní silnici jako neřízená střela. Samotná cedule je nezpomalí a nějaké pokuty nikomu život nevrátí. Kruháče se stavějí na mnohem zbytečnějších místech," dodal.

„Nejsou nebezpečná místa, jenom nebezpeční řidiči," myslí si Miloslav Doleček z Domažlic, který často jezdí na služební cesty. „Ti, kteří nedávají přednost, neumějí se pořádně rozhlédnout, nebo si vůbec nedělají těžkou hlavu z něčeho, jako je povolená rychlost. A co si budeme nalhávat, největším nebezpečím jsou kamioňáci, kteří nedodržují předpisy. Bohužel je k tomu nutí samotní majitelé dopravních firem, kteří chtějí zakázku dopravit co nejrychleji," dodává.