Již od pátečního odpoledne se do babylonského autokempu sjížděli účastníci 42. ročníku veteránské soutěže z naší republiky i z Německa, a to nejen ze sousedního Bavorska, ale také z východoněmeckého Saska. Nakonec pořadatelé z Veteran car clubu (VCC) Domažlice napočítali 63 motocyklů a 61 automobilů.

Někteří účastníci dorazili dokonce po vlastní ose. „Mám to sem přibližně 150 kilometrů, takže jsem se pořádně svezl," prohlásil Petr Hanžl, jenž bydlí na okraji Prahy a přijel na skvěle zrenovovaném motocyklu značky Peugeot vyrobeném v roce 1936.

Mnohá z přihlášených vozidel mají i velmi zajímavé osudy. „Druhým majitelem tohoto vozu byl nějaký statkář. Když vypukla druhá světová válka a civilní auta se začala zabavovat pro armádu, on svůj vůz zazdil mezi stáj a přiléhající stodolu," překvapil neobvyklým příběhem z historie svého BMW 303 z roku 1933 jeden z východoněmeckých účastníků.

Domažlická veteránská jízda samozřejmě není žádným rychlostním závodem, i když i ona má své vítěze. O pořadí rozhoduje počet trestných bodů získaných při plnění několika úkolů.
„Základem jsou dovednostní úkoly, při kterých účastníci musí prokázat své řidičské umění a dobrý odhad. Letos je čekalo třeba zastavení pokud možno přesně uprostřed vytyčené branky, zastavení ve vzdálenosti 100 centimetrů před překážkou nebo přejíždění prkna předním i zadním kolem. Řidiči aut museli přejet prkno koly na straně spolujezdce," informoval nás ředitel jízdy Jiří Žižka.

„Měli jste výborně značenou trať, projeli jsme se pěknou krajinou a diváci vytvořili skvělou atmosféru jak u startu, tak i ve vesnicích na trase. I počasí jste měli jako na objednávku," nešetřila slovy chvály první skupinka motocyklistů po dojezdu do babylonského autokempu, kde byl cíl celé více než osmdesátikilometrové soutěže.

Pořadatelé se poté věnovali počítání trestných bodů. Po sestavení výsledkové listiny se ukázalo, že nástrahy všech úkolů nejlépe zvládla dáma.
Absolutní vítězkou se stala Růžena Sojková z Veteran car clubu České Budějovice, která jela na 83 let staré Jawě 175 a o 1,2 trestného bodu překonala výkon nejúspěšnějšího řidiče automobilu, jímž se stal Libor Desort z VCC Plzeň se sportovním vozem Aero 50 z roku 1936.

Mezi účastníky z Domažlicka se nejvíce dařilo kdyňskému Miroslavu Sauerovi, který řídil vojenský vůz Dodge vyrobený v roce 1955 a skončil druhý ve své kategorii.

Autor: Jan Pek