To, že se s divadelní tvorbou vyplatí začínat už v dětství, potvrdily v úterý děti z literárně–dramatického oboru Základní umělecké školy v Domažlicích.

V programu, který připravily společně s výtvarným oborem a jehož hlavním motivem bylo naslouchání jeden druhému, nechybělo předčítání, dialogy, dramatizace poezie i zvučné recitace. Tu předvedla například Klára Machová, která přednesla úryvek z knihy Astrid Lindgrenové Pipi Dlouhá punčocha.
„Pipi jsem přečetla třikrát, takže mi text nedělal žádný problém. Divadlo hraju ráda, ale chtěla bych být doktorkou. Ještě nevím, jak to přesně udělám,“ uvažuje jedenáctiletá Klára.

S výběrem textu pomáhala studentům učitelka literárně–dramatického oboru Dana Žáková.

„Je zapotřebí děti trochu znát. Podle jejich povahy a toho, co rády čtou, jim pak nabízím několik textů k výběru,“ říká učitelka.

Dramatická výchova, přednesy a recitace podle ní zlepšují dětem sebevědomí a vyjadřovací schopnosti.

"Divadlo se nehraje jen pro zábavu, jde i o osobnostní rozvoj. Měla jsem tu holčičku, která byla drobounká a nemluvná. Když ukončila studium, uměla se chovat velice asertivně, říct si o to, co chce, a vůbec její vystupování se změnilo,“ říká Žáková s tím, že dramatická výchova by mohla brzy být běžná i na základních školách v rámci povinně volitelného předmětu.

„To bych opravdu ráda viděla,“ zakončila učitelka.