Součástí páteční etapy bude rovněž poměrně dlouhý večerní měřený úsek, jehož druhá část se pojede na Černíkovsku, kde trasa povede přes Vílov, Úsilov a Mezholezy a zakončena bude sjezdem serpentinami pod Korábem. Účastníci rallye by tudy měli projíždět přibližně od půl deváté večer. Trasa této zkoušky bude využívat i místní komunikace, takže v některých úsecích tvoří jakési smyčky, a proto budou některými místy soutěžící projíždět i dvakrát. Po absolvování měřeného úseku posádky projedou Kdyní a zamíří k hraničnímu přechodu Všeruby, kde opustí české území.

Sobotní etapa vyvrcholí zkouškou pravidelnosti přímo v centru Bad Kötztingu, kde se v tento den koná také místní slavnost „Bürgerfest“. Tato závěrečná zkouška startuje v 17 hodin a její cíl je současně i koncem celé soutěže.

Celá Bayerwald - Rallye - Classic měří přibližně 500 km a jede se za normálního provozu. Vůbec v ní nejde o závodění, ale o pravidelnou jízdu a co nejpřesnější dodržení stanovené průměrné rychlosti v celkem 14 měřených úsecích, což bude sledováno pomocí dvou stovek fotobuněk. Právě počet poměrně dlouhých měřených úseků a množství fotobuněk z ní dělá jednu z nejtěžších evropských soutěží pravidelnosti.

Jedná se rovněž již tradičně o přehlídku krásných automobilů. Bavorští pořadatelé obdrželi téměř pět desítek přihlášek nejen od německých účastníků, ale také z Maďarska, Rakouska a Švýcarska. V předběžné startovní listině jsou nejpočetněji zastoupeny různé typy vozů Porsche a Mercedes vyrobené od 60. až do počátku 80. let, ale nechybí ani Tatra 603 s posádkou z Berlína, Ferrari 512 BB či Rolls Royce Silver Shadow. Přihlášen je také jeden předválečný automobil, málo vídaný Bentley Open Tourer.

Patronem Bayerwald - Rallye - Classic je již řadu let bývalý dvojnásobný mistr světa v rallye Walter Röhrl. „Letos přijedu do Bad Kötztingu zase, ale až v sobotu večer na vyhlášení vítězů. Dříve nemohu, mám jiné povinnosti,“ prozradil Röhrl při červencové jízdě historických automobilů, která měla přestávku v Bodenmaisu a jíž se zúčastnil za volantem červeného Porsche Carrera.

Autor: Jan Pek