Psal se rok 1928, když na legendární automobilový závod Mille Miglia vyrazila tehdy nová Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport. Maraton dlouhý 1621 kilometrů, který zdolala jen necelá polovina startujících posádek, tehdy vyhrála právě Alfa Romeo. Odstartovala tak sérii 11 vítězství v Mille Miglia a nový vůz dal svojí značce v nadcházejících letech ještě několik dalších prestižních zlatých věnců.

Byla to právě verze Super Sport, která tehdy nabízela nejvyšší výkony, byť na konci dvacátých let to znamenalo dnes úsměvných 85 koní a maximální rychlost 155 km/h.

Stelvio má detaily, které si oblíbíte:

S vidlicovým šestiválcem

Dnešní Alfy ze speciální edice, pojmenované po legendárním závoďáku, překonávají tento výkon mnohonásobně. Giulia i Stelvio mají vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru se dvěma turbodmychadly, který nabízí 520 koní výkonu, přenášených na zadní kola (u Stelvia na všechna) skrze mechanický samosvorný diferenciál. U sedanu Giulia lze volit také manuální šestistupňovou převodovku, i když většina vozů vznikne s osmistupňovým automatem.

Podívejte se na vozy ve speciální edici také na oficiálním videu:

Zdroj: Se svolením Alfa Romeo

Dohromady bude v rámci speciální edice vyrobeno 450 vozů – 275 sedanů Giulia a 175 SUV Stelvio. Každý vůz bude mít svoje unikátní číslo vyšito do hlavových opěrek, hned pod nápisem Super Sport. A specialit je vícero. Vůbec poprvé dostanou vozy do interiérů nové karbonové obložení s 3D strukturou a červeným probarvením.


Nahrává se anketa ...

Obě auta s karbonovou kapotou

Karbon se dále objevuje i na karoserii, kde je kombinace standardních a specifických prvků. Oba vozy mají karbonovou kapotu, Giulia potom aktivní přední spojler a může mít i karbonovou střechu. Karbonové jsou také kryty zrcátek nebo prvky v přední masce. Zajímavostí je i logo se čtyřlístkem, které je vůbec poprvé v historii Alfy Romeo zhotoveno v černé barvě.

Klasických sedanů dnes na trhu mnoho nenajdete - Guilia je navíc designově velmi povedená.
Alfa Romeo Giulia Q4 Veloce je ódou na radost a řidičskou zábavu

Přestože jsou na tiskových fotkách oba vozy v černé barvě Nero Vulcano, na výběr bude i typická rudá Rosso Etna a pro Giulii i bílá Bianco Alfa. Giulia dostane standardně devatenáctipalcová kola, Stelvio pak větší jednadvacítky.

O ceně nepadlo ani slovo, takže je otázkou, o kolik dražší bude číslovaná limitovaná edice oproti standardním modelům Quadrifoglio – Giulia QV startuje v současnosti na 2 199 000 korunách, Stelvio QV vyjde o 200 000 dráž.