VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stratos zastavilo zemětřesení

Klatovsko, Domažlicko: Dvě rallye v jednom termínu nabídly fanouškům skvělou podívanou na moderní i historické soutěžní automobily

20.4.2009
SDÍLEJ:

Žlutozelený Opel Ascona v pozadí byl hodně podobný tomu, s nímž v roce 1973 vyhrál Rallye Vltava proslulý bavorský jezdec Walter Röhrl, pozdější mistr Evropy i světaFoto: Deník/ Jan pek

Uplynulý víkend byl velkým svátkem motoristických příznivců.

Mogul Šumava Rallye Klatovy a Historic Vltava Rallye přilákaly opět desetitisíce nadšených diváků.

Někteří z nich přijeli držet palce konkrétním jezdcům.

„Jsme z Vacova u Vimperku a fandíme Valouškovi. Koráb bereme jako klasiku, ale u nás jsou taky bombový úseky,“ svěřila se skupinka fanoušků vybavená houkačkami na stlačený vzduch a transparentem zhotoveným z kusu starého prostěradla.

„Dnes už je to paráda, ale v pátek na okruhu to bylo děsný. Zmokli jsme a vymrzli, až to nebylo hezký,“ porovnávali motorističtí příznivci počasí prvního dne soutěže s nedělí, kdy motory rychlých aut burácely pod Korábem.

„Ale co, taková podívaná je jenom jednou za rok. Navíc na okruhu bylo opravdu na co koukat, posádky měly na mokru plné ruce práce a chyby dělali i špičkoví jezdci,“ dávali najevo, že svého rozhodnutí vypravit se na rallye nelitují.

„Chce to pořádné oblečení a boty a taky placatku s něčím pro zahřátí,“ dodali návod, jak se dá vzdorovat nepříznivému počasí, které provázelo úvod největšího motoristického podniku v kraji.

Zatímco obdivovatelé nejmodernějších vozů sledovali soupeření předních českých posádek na rychlostních zkouškách „Šumavy“, znalci proslulých soutěžních aut minulosti věnovali hlavní pozornost startovnímu poli „historiků“, v němž byly zastoupeny posádky z 12 zemí. Není divu, „Vltava“ byla součástí mistrovství Evropy.

Zejména divákům střední a starší generace se při spatření vozů, které kralovaly soutěžním tratím v 60. až 80. letech, vybavila řada vzpomínek, jaké ani po dlouhých letech nepřekryl prach zapomnění.

„Takovouhle Lancii Fulvia převrátil jednou na činovském okruhu Sandro Munari. Tenkrát vyšel seriál fotek z jeho bouračky ve Světě motorů,“ připomněl jeden z pamětníků chybu slavného italského závodníka při Rallye Vltava v roce 1973.

„Jo, to jsou auta našeho mládí,“ povzdechl si s trochou nostalgie jeho společník.

Mezi pozornými diváky ani letos nechyběl známý soutěžní jezdec Peter Holub, jenž má dodnes na Domažlicku řadu fanoušků, kteří si jej pamatují zejména za volantem zeleného Mini Cooperu, s nímž se několikrát zúčastnil i Historic Vltava Rallye.

Někteří úspěšní závodníci nedávné minulosti tedy zavítali na „Vltavu“ už pouze jako diváci, jiní navlékli kombinézy, nasadili přilby a usedli za volanty aut svého mládí.

Příkladem může být špičkový rakouský jezdec Ernst Harrach, jenž startoval s japonským vozem Mitsubishi Lancer z roku 1981.

„Jsem tady poprvé. Jezdím ty soutěže evropského mistrovství, které nemám moc daleko, a tak jsem Historic Vltava Rallye zařadil do svého letošního kalendáře. Po tréninkových průjezdech už vím, že mě nečeká nic snadného,“ prozradil nám před startem.

Až do svého odstoupení kvůli technické závadě ale Harrach dokazoval, že ze svého jezdeckého umění nic nezapomněl a držel krok i s rychlými Porsche 911.


Jen největšího ohlášeného skvostu se diváci nedočkali.

„Marco Bianchini bohužel nepředvede jedinečnou Lancii Stratos. Jezdce totiž přímo postihlo nedávné zemětřesení v Itálii,“ omluvili pořadatelé z PAMK Klatovy jeho neúčast. Snad se legendárního vozu dočkáme někdy příště.

20.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Naši prvňáci ze ZŠ Všeruby

Před 80 lety zemřel spisovatel Jan František Hruška.

Před 80 lety zemřel spisovatel Jan František Hruška

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

ON-LINE: Ptejte se lídra KDU-ČSL Stanislava Antoše

Plzeň - Krajský lídr KDU-ČSL pro blížící se parlamentní volby a místostarosta Domažlic Stanislav Antoš odpovídá čtenářům Deníku v on-line rozhovoru. 

Na Pelechách vyhrávaly harmoniky

Pelechy - Harmoniky vyhrávaly v sobotu odpoledne v sále v Pelechách.

Opilý řidič způsobil nehodu

Osvračín – Více než tři promile alkoholu v krve naměřili policisté řidiči, který způsobil střet dvou aut na mostě v Osvračíně. než tři promile. Naštěstí při něm nebyl nikdo zraněn.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení