VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Splnit předsevzetí chce pevnou vůli

Domažlice – Většina z nás si po vánočním nášupu dala úžasná novoroční předsevzetí typu: začnu se sebou něco dělat, zhubnu, začnu sportovat, změním svoji stravu, udělám něco pro své zdraví. Jak vytrvat a své předsevzetí splnit radí Michaela Štofková ze Kdyně, odbornice na správnou výživu a úspěšná účastnice soutěže Bikiny fitness 2015.

22.1.2016
SDÍLEJ:

Michaela Štofková.Foto: Foto: archiv Michaely Štofkové

Jaký je váš názor na novoroční předsevzetí?
Ke splnění takových předsevzetí je důležitá vůle, disciplína a vytrvalost. Pokud svá předsevzetí nemyslíte vážně a víte, že svůj elán po týdnu vzdáte, tak se raději do toho ani nepouštějte. Sama velice aktivně a již delší dobu navštěvuji fitness a začátkem každého nového roku se všechna fitka naplní novými nadšenci. V ulicích lze potkat nové běžce.

Mnoho lidí své nadšení brzy vzdá. Co je může odradit?
V první řadě si nesmíme dávat nereálné cíle typu, každý den budu cvičit dvě hodiny a zhubnu 30 kilo. Po tak razantním cvičením hned druhý den zjistíte, že jste to přehnali, jste unavení, nemůžete se ani hnout. Nečekejte žádné zázraky během prvních dvou týdnů. Špatně jste se stravovali mnohem déle a stejně dlouhou dobu jste se sebou nic nedělali. Vaše tělo se musí adaptovat na změny, zvyknout si a potom, pokud vydržíte, začnete se měnit.

Co ještě nás může odradit?
Důvodů je hodně. Musíme si uvědomit, že nic není zadarmo. Pokud se jeden den rozhodnete si jít zasportovat, stálo vás to vaše síly, energii, a hlavně váš čas. A právě ten čas, který jste do toho dali, tím že to další dny vzdáte, byl zcela zbytečný a ztracený. Jednou z obětí je zvednout se z gauče, odepřít si hranolky, hamburger, sladkosti a další jiné běžné radovánky a překonat svoji lenost a jít si zasportovat.
Dalším z důvodem selhání je odkládání. Takové to: „Je přece teprve leden, do léta času dost. Když začnu sportovat a zdravěji jíst v dubnu, stihnu být in do plavek. Rovnou vám říkám, že to nestihnete. Začít již nyní je nejvyšší čas, a když k sobě budete poctiví, jistě to zvládnete.

Máte s tím vlastní zkušenost?
Mám. Dříve jsem závodně běhala. Ani nevíte, jak moc jsem se přemlouvala každý den, abych šla běhat. Byla jsem vždy tak moc unavená a představa, že půjdu v mrazu, dešti a nebo v tom největším horku běhat, byla příšerná. Jeden můj kolega z atletického oddílu mi řekl jednu úžasnou větu: Nikdy nic neodkládej na zítřek, protože i zítra si řekneš to samé a tak nikdy nikam nedojdeš a nic nedokážeš. Začít se musí se vším okamžitě, teď hned, ne až zítra.

Jak správně začít?
Najděte si parťáka, někoho, kdo bude mít stejný cíl jako vy, a jeden druhého podporujte. Při sportu je velice důležitá životospráva . To znamená dostatek odpočinku na regeneraci, správně vyvážená strava s přihlédnutím ke druhu sportu, ke kterému jste se rozhodli. Pokud toto opomenete, budete brzy unavení, cvičení vás omrzí a váš sen a plán se rozplynou. Nestačí pouze nazout boty a jít si zaběhat, sbalit tašku s oblečením a jít si zacvičit. Je nezbytně nutné postarat se o své tělo a správnou regeneraci vhodným doplněním živin. Nemyslete si, že když se někam půjdete na hodinu vypotit, že si tu vynikající pizzu a nebo hranolky pěkně nasáklé přepáleným olejem zasloužíte. Pokaždé si vzpomeňte, že ta hodina, kdy jste se dřeli a potili, tímto způsobem byla zcela zbytečná.

Jak sportovat a neznechutit si to?
Rozhodně to hned na začátku nepřehánějte. Se zátěží začínejte pozvolna, ať se už jedná o kondiční cvičení či o silový sport. Postupně svůj výkon zvyšujte a vždy v tomto zvýšeném zatížení nějaký čas setrvejte, než se vaše tělo adaptuje na nové změny.

Jak změnit své stravovací návyky?
Záleží na tom, o jak velkou změnu vám jde, a hlavně jak rychle jí chcete dosáhnout. Pokud o sobě víte, že se jen tak lehce nedokážete jistých potravin vzdát, ke změně přistupujte postupně. To znamená postupně vyloučit jisté nezdravé potraviny a vyměnit je při přípravě jídla, za zdravější variantu. Vaše tělo si zvykne, krev se vám postupně vymění a nezdravá jídla na která jste byli zvyklí, bude vaše tělo odmítat.
Nezdravé potraviny vysazujte postupně. Jen tak se dá uspět, abyste se k původnímu nezdravému způsobu života a stravování už nechtěli vrátit.

Mohou si k vám lidé přijít osobně pro radu?
Ano, najdou mě v mém obchodě v Komenského ulici 229 ve Kdyni, nebo na: www.eruvia.cz.

Autor: Helena Bauerová

22.1.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bavorský malíř Alois Öllinger vystavuje v domažlické Galerii bratří Špillarů své obrazy. Expozice bude ke zhlédnutí do konce dubna.

Galerie bratří Špillarů letos vystaví obrazy, objekty i reliéfy

Ilustrační foto.

Drahá voda obcím vadí. Rozdíl v kraji je i 50 korun za kubík

FOTO: Holinkův memoriál vyhrál Hromádko

Hostouň – Tělocvična Základní školy v Hostouni hostila v sobotu Memoriál Miroslava Holinky ve stolním tenisu.

Poběžovičtí se bavili na svém již 14. Městském plesu

Poběžovice – Poslední poběžovický ples letošní sezony patřil městu Poběžovice.

Třináctiletý znásilnil desetiletého, od soudu dostal nejtvrdší možný trest

Klatovy – Ochrannou výchovu, což je nejpřísnější opatření, které může soud uložit nezletilému dítěti za spáchání trestného činu, uložil ve čtvrtek klatovský soud 16letému chlapci.

Hejtman ocenil kuchařku i údržbáře z Domažlicka

Plzeň, Domažlicko – Hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard poděkoval za vynikající práci vybraným pracovníkům v sociálních službách organizací zřizovaných krajem. Ocenění v podobě pamětní medaile, děkovného listu a drobného daru si na krajském úřadě převzalo celkem 24 pracovníků a dva ředitelé.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies