VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prazdroj začne stáčet pivo do plastu

Plzeň - Zlatavý mok v PET lahvích letí v restauracích i v supermarketech.

28.7.2009 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Pryč jsou doby, kdy si pivaři dopřávali svůj oblíbený zlatavý mok jen ze skleněných lahví. Do stále větší módy přichází pivo v takzvaných petkách. Potvrzují to zástupci plzeňských hospod i supermarketů. „Do plastu si u nás nechává pivo čepovat spousta hostů. Zvláště teď v létě je o to velký zájem. A nezbrzdil jej ani nový zákon, který říká, že host si musí svou petku přinést s sebou. U výčepu je mít nesmíme,“ popisuje majitel hospody U Pechtů Martin Pejchar.

Lidé si tuto možnost volí především, pokud se doma chystají grilovat. Že by čepování do PET lahví ubíralo hosty, Pejchar nepozoruje. „Dost často se stává, že někdo přijde, nají se u nás, dá si nějaké to pivko a při odchodu si je ještě nechá načepovat s sebou,“ dodává Pejchar.
Stejné je to i v restauraci Na Libušíně. „Pivo do PET lahví je hodně žádané. Jediný problém je, že ho můžeme čepovat jen do petek, které si hosté přinesou sami. Přicházíme tak o kšeft,“ posteskl si majitel Jiří Vitvera.

Podle Josefa Klepáče z Krajské hygienické stanice Plzeň sice hygienici nesledují čepování piva do PET lahví samostatně, ale věnují se mu v rámci dalších kontrol v restauracích. „Pokud je provozovatel ochoten pivo do takového obalu čepovat, pak se tak musí dít pouze na základě objednávky zákazníka a do jím doneseného obalu,“ vysvětluje Klepáč.

Na nový trend už zareagovaly české pivovary, které začaly některé své produkty stáčet do PET lahví. V současné době jsou k dostání například jedenapůllitrová balení Zlatopramenu, Sládkova Měšťana nebo Pivrnce a Starobrna. Do této rodiny se teď připojí i dvě značky z portfolia Plzeňského Prazdroje – Primus a Klasik. „Vycházíme vstříc části spotřebitelů, kteří preferují ekonomické značky. Hlavně v této kategorie se totiž PET lahve prosazují. I v budoucnosti ale budeme upřednostňovat vratné skleněné obaly, které jsou pro pivo ideální,“ říká brand manažer Plzeňského Prazdroje Vladimír Jurina.

Sehnat zlatavý mok v plastovém balení není problém ani v supermarketech. „V současné době zažívá pivo v PET láhvích velký boom. Jeho konzumace stoupá,“ potvrzuje tiskový mluvčí Kauflandu Michael Šperl. Podobně to vidí i Libor Kytýr, ředitel komunikace společnosti Ahold Czech Republic, která v České republice provozuje prodejny Albert. „V našich obchodech je pivo v PET láhvích velmi úspěšné. Rozhodující ale bude, jak se tyto výrobky budou prodávat mimo letní sezonu,“ doplňuje Kytýr.

„Pivo v petce mi vždycky přišlo divné, ale pak jsem to měl jednou u kamaráda a chuťově to bylo v pohodě. Ideální je to třeba na grilování. Výhoda je, že se v tom pivo nekazí, i když je vevnitř celý večer,“ říká Plzeňan David Plášek.

Autor: Ladislav Vaindl

28.7.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jarní úklid na zámku v Čečovicích.
5

Zchátralá památka dostane nová vrata

REVOLVERY pocházejí zřejmě z první světové války.

Žena našla na půdě třináct historických revolverů

DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Lidé by si měli dávat pozor nejen na úvěrové společnosti, z nichž je predátorských či lichvářských přes devadesát procent, tvrdí tvůrci Mapy exekucí.

Žula na památník Díky, Ameriko! nemusí být z Česka

Plzeň – Existuje v Česku společnost, která je schopná dodat na stavbu památníku Díky, Ameriko! tak velké bloky kvalitní žuly?

Šárku Pokornou ke studiu oboru strojní mechanik nalákal bratr

Domažlice – Šárka Pokorná studuje na domažlickém učilišti 3. ročník oboru Strojní mechanik se zaměřením na vstřikování plastů. I když je tento obor většinově doménou kluků, Šárka je v něm velmi úspěšná.

CykloDeník vychází v úterý

Plzeňsko - Nová cyklistická sezona začíná, a proto vám Deník přináší speciální přílohu. V úterý 25. dubna vychází CykloDeník – 32 stran informací pro cyklisty a cykloturisty.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies