VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Plán obchvatu města je přežitý

DOMAŽLICE - Ačkoli se o potřebnosti obchvatu města Domažlice v minulosti hodně hovořilo, konkrétní kroky nebyly učiněny. Má vedení města vůbec zájem, aby jeho obyvatele zbavilo projíždějících kamionů po silnici I. třídy od Klatov, respektive mířící od hraničního přechodu Folmava opačným směrem?

25.5.2007
SDÍLEJ:

„O obchvatu města se musí diskutovat“ říká starosta Miroslav Mach.Foto: DENÍK/Milena Cibulková

„Už v dubnu jsem osobně navštívil ředitele Fondu dopravní infrastruktury Pavla Švagra, abych zjistil, jak to s obchvatem města doopravdy je,“ řekl Deníku starosta Miroslav Mach s tím, že v té chvíli zjistil, že obchvatu se Domažlice v nejbližší době nedočkají a dále i to, že předchozí vedení radnice v tomto směru nečinilo žádné kroky.

„Skutečnost je taková, že s obchvatem Domažlic se až do roku 2018 nepočítá. Nevidím jako rozumné čekat bez toho, aby se město na plánovaný obchvat včas připravilo,“ říká starosta. Na zakladě jeho jednání na Fondu dopravní infrastruktury se vedení města rozhodlo, že nebude otálet a na změnu, byť pro někoho hodně vzdálenou, se včas a náležitě připraví.

O obchvatu se bude debatovat

„V první řadě musíme změnit územní plán, neboť od doby, kdy kdosi nakreslil plán obchvatu, je řada věcí na území města jinak. Tato varianta obchvatu je pro nás dnes neschůdná,“ vysvětluje starosta Mach. Proto je na 6. června naplánována první schůzka s architektem Vávrou. „Začneme konat. Naše vize je taková, že bude třeba odsunout trasu obchvatu až za Agropodnik. Tím by se vyřešily jednak vjezdy do východní průmyslové zóny a dále i průjezd kamionů na Mrákov, kterému v současnosti brání nízký profil železničního mostu, takže kamiony musejí jezdit přes Tlumačov.

Vyřešila by se i křižovatka u Smolovského rybníku,“ vysvětluje starosta a dodává, že by na základě schůzky s architektem mělo vzniknout hned několik variant obchvatu. „Ty hodláme v budoucnu projednat v radě města a dále i v zastupitelstvu, kde by byl dán prostor k vyjádření také občanům. Varianty se budou porovnávat. Náš záměr je takový, že by obchvat vedl zčásti ve staré stopě nynější železniční tratě, která má být v nejbližších letech kvůli elektrifikaci napřimována,“ dodává starosta.

Tunel ano nebo ne?

Současnému vedení radnice se nelíbí ani navržený tunel Vavřinec, který má stát hrubým odhadem miliardu korun. „Pokud by obchvat šel ve stopě železniční trati, možná by tunel ani nebyl zapotřebí, když by se našlo jiné, levnější řešení,“ uvažuje Mach. Fond dopravní infrastruktury má podle něj schválené plány na investice do roku 2018.

Není tedy předčasné věnovat se obchvatu, s jehož stavbou se hned tak nepočítá? „Myslím, že můžeme prorazit alespoň se studií, která by respektovala současné potřeby města. Dnes je plánovaný obchvat jen čárou na mapě a právě proto si můžeme dovolit tuto problematiku otevřít. Musíme být připravení,“ zakončuje starosta s tím, že obchvat by se v žádném případě neměl dělat bez rozmyslu a vůbec už ne na etapy

25.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Opilý řidič způsobil nehodu

Předvolební debata Deníku

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Policie hledá řidiče BMW. Ujel od nehody

Doubrava – Policisté hledají svědky nehody, ke které došlo 11. října v 7:50 hodin v Doubravě před domem č. p. 2.

Slabá úroda. I přesto se horšovskotýnští zahrádkáři chystají na velkou výstavu

Horšovský Týn – Na nepříznivý rok si stěžují téměř všichni zahrádkáři. Pozlobily je hlavně dubnové mrazíky, které překazily letošní úrodu ovoce.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Kdyňští ochotníci uvedli derniéru své první hry

Kdyně – Členové místního ochotnického divadla Máj rozesmáli diváky ze Kdyně derniérou své povedené hry Mátový nebo citron.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení