VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat Babylonu je už pasé

Babylon /FOTOGALERIE/ - Ředitelství silnic a dálnic ČR muselo záměr přezkoumat podle nové metodiky. Připravená stavba obchvatu na silnici I/26 od Plzně ke státní hranici se SRN ekonomicky nevyhovuje.

6.10.2014 AKTUALIZOVÁNO 7.10.2014
SDÍLEJ:

JEDNO Z RIZKOVÝCH MÍST SILNICE I/26 V BABYLONU. Zcela chybí přechod pro chodce od zastávky ve směru od Domažlic.Foto: Deník/Milena Cibulková

Evergreen, jimž se spousty lidí ve svých myšlenkách i konáním zaměstnávaly desítky let, už přestal být evergreenem. Řeč je o obchvatu Babylonu, pro který se po letech průtahů a tahanic s některými vlastníky pozemků na Hadrovci konečně podařilo získat povolení. Nyní je obchvat Babylonu odložen Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) ČR jako nepotřebný do šuplíku. Deník se informaci dozvěděl náhodou před pár dny při získávání informací o současných úpravách hraničního přechodu Folmava.

„S obchvatem Babylonu vás asi moc nepotěším. Máme sice od roku 2011 vydané územní rozhodnutí, ale v loňském roce vyšla nová metodika ekonomického posouzení staveb. Aby mohlo být pokračováno s přípravami ke stavbě, musí ekonomika takzvaně vyjít. A v tomto případě se bohužel stalo, že ekonomika obchvatu Babylonu nevyšla," překvapil sdělením náměstek krajského ředitele ŘSD Miroslav Blabol.

Všechno je jinak

To, co zaznělo letos na březnovém jednání babylonského zastupitelstva, už neplatí.

„V lednu jsem hovořil s člověkem z ministerstva dopravy. Řekl mi, že vzhledem k tomu, že na obchvat je vydáno pravomocné rozhodnutí, nebude nikdo z ministerstva ´tlačit´ na to, aby se obchvat Babylonu nestavěl. I když se loni hovořilo o termínu za tři roky, berte to s rezervou," informoval občany starosta Miroslav Pazdera.

Uplynulo půl roku a obchvat už není na pořadu dne. Několikaleté úsilí a vyjednávání přišlo vniveč, z pracně získaných povolení a úředních rozhodnutí se stal bezcenný cár papíru.

Auta jim ´parkují´ na zahradě

„Co k tomu mohu říct? Na jednu stranu chápu, že silnice nejde středem Babylonu, na druhou tu chybí chodníky a nejsou vyznačené přechody pro chodce. V zahradě mně i sousedovi už ´přistála´ shodně dvě auta. Pokud by se obchvat nestavěl, budu se s tím muset smířit, ale my, co máme domy u silnice, bychom přivítali protihlukové stěny," reagoval s překvapením na náš dotaz Petr Kukol.

Oficiálně neobdržel zprávu o odložení stavby obchvatu ani starosta obce.

„Takovou informaci zatím nemám, ale vím neoficiálně od jednoho projektanta, že při přezkoumání stavby nevyšly ekonomické parametry, které jsou důležité. Pro nás je to samozřejmě nepříjemné zjištění. Další problém je v tom, že se nikdo se samosprávou nebaví. Domnívám se, že někdo by se měl s vedením obce sejít, ukázat parametry obchvatu, které nejsou v pořádku, a jednal by dál o alternativních řešeních. Ta by měla být v souladu s obecními záměry a plánem. Nabízí se také otázka: Existují koncepce rozvoje, které se budou muset tím pádem přehodnotit? Zajímalo by mne, kdo bude platit náklady s tím spojené," přemítá starosta Babylonu Pazdera.

Co zkoumali odborníci a proč obchvat Babylonu ´neprošel´

Co vlastně bylo předmětem zkoumání stavby obchvatu Babylonu, kdy vyšla neekonomičnost? Při otevírání obchvatu Furthu im Wald byla zmiňována zátěž 11 500 vozidel denně, což je provoz identický s tím v Babylonu.

„Poslední sčítání bylo před 4 lety a další bude v roce 2015. Zátěž vozidel je jen jedním ze vstupů, které se v nové metodice zohledňují. Vliv má například také počet nehod a je také pravda, že silnice I/26 od Plzně na Německo je nejvíce zatíženou komunikací z hlediska kamionové dopravy. Sami se divíme, že parametry tohoto obchvatu nevycházejí. Důvodem může být i to, že stávající trasa je podstatně kratší než plánovaný obchvat, prodloužila by se doba průjezdu, což je z hlediska životního prostředí špatně. Ministerstvo dopravy určilo minimální koeficient 5,5, přičemž obchvat Babylonu má hodnotu 0,46, proto není jeho stavba pro Českou republiku přínosem," přiblížil Deníku v krátkosti zjištění odborníků náměstek ředitele ŘSD Plzeň.

Zároveň ujistil, že dobře znají na trase přes Babylon, před touto obcí i za ní hned několik nebezpečných míst. Jejich průjezd bude nyní, když obchvat nebude, třeba vyřešit. Více ještě přineseme.

ČTĚTE TAKÉ:

ANKETA: Vadí vám, že se nebude stavět obchvat Babylonu?

Rychlá anketa na FB: Obchvat Babylonu ano či ne?

Autor: Milena Cibulková

Místo události:
6.10.2014
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hasiči SDH Horšovský Týn likvidují v sobotu ráno padlý strom u Kocourova
3

Bouřka se silným větrem zaměstnala hasiče v celém kraji

Ilustrační foto.

Mladý zločinec opět utekl

Domažlice na veřejné WC stále čekají

Domažlice - Veřejné záchody v Domažlicích v současné době nenajdete. 

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Poberta vybral auto u Draženova

Draženov – Zloděje zřejmě přilákal mobilní telefon, který ležel před sedadlem spolujezdce v uzavřeném audi, které stálo nedaleko Draženova.

Poběžovickou pouť ozdobí muzika, historický program i půlmaratón

Poběžovice – Poběžovický pouťový festival nabízí návštěvníkům třídenní nabitý program. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení