„Oprava cesty se bude dělat někdy v budoucnosti, dneska máme kolaudační řízení tohoto propustku,“ upřesnil starosta Lhoty František Jílek. Náklady na stavbu mostku činily téměř milión korun, z toho 200 tisíci přispěl krajský úřad formou dotace.

„Projekt je připravený na celou stavbu, což je silnice i mostek,“ řekl Josef Faul, který má na starosti technický dozor, „tohle je stavební objekt číslo 2, silnice je jednotka.“

„Se stavbou jsme začali loni koncem října,“ popsal postup prací Luděk Marval, jehož firma dělá hlavně zemní práce a vodohospodářské stavby.

"Připravili jsme terén, vykáceli dřeviny a vyčistili to tady. V březnu jsme odklonili koryto potoka a udělali základy, na které se umístily hotové prefabrikáty. Hotoví jsme byli za 3 měsíce,“ upřesnil Marval.

Poslední na řadě byly úpravy břehů potoka, nově nasypanou a trávou osetou plochu nad hladinou ovšem do výšky téměř jednoho metru strhla středeční velká voda.

Mostek je široký 6 metrů, aby se na něj vešel i kombajn, nosnost je 80 tun, takže po něm může projet i tank. Podle stávajících předpisů jde o klasickou stavbu pro jakoukoliv dopravní komunikaci.

Posledním, ale nejdůležitějším účastníkem kolaudace byl Radek Zelenka z odboru výstavby a územního plánování MÚ Domažlice. Právě tento odbor rozhodne, jestli stavba může sloužit svému účelu.

„Teď projdeme dokladovou část, sepíšeme protokol a jestli bude všechno v pořádku, vydáme kolaudační souhlas,“ řekl Zelenka na závěr prohlídky. „Jak to vypadá, zřejmě nic nestojí v cestě ho vydat,“ dodal.

Autor: Zdeněk Huspek