Část sobotní etapy vedla také po silnicích Domažlicka a Klatovska, nechyběl ani měřený úsek se startem u Libkova a cílem poblíž kdyňského koupaliště.
„Patronem naší soutěže je i letos bývalý dvojnásobný mistr světa v rallye Walter Rőhrl, jenž Bayerwald-Rallye vyhrál před 33 lety. Tehdy ovšem patřila k nejnáročnějším německým soutěžím, kde na tratích rychlostních zkoušek soupeřili jezdci z několika zemí. Startovali u nás i Češi, svými výkony nás tady kdysi překvapil Jan Trajbold," připomněli pořadatelé z AC Bad Kőtzting, na jak slavnou tradici jejich akce navazuje.

Každoročně je tato soutěž pravidelnosti, v níž jde o co nejpřesnější dodržení jízdních průměrů stanovených pro jednotlivé měřené úseky, přehlídkou krásných automobilů vyrobených nejčastěji od poloviny 60. do poloviny 80.let. Nejstarším vozem na startu byl letos velký anglický kabriolet Alvis vyrobený v roce 1948.

Již při startu v pátek odpoledne zněla mezi přihlížejícími na náměstí v Bad Kőtztingu také čeština, další diváci obdivovali automobily proslulých značek při jejich průjezdu naším územím, které opustily přes hraniční přechod Lísková.

Vítězem se stala posádka Norbert Henglein, Walter Zuckermaier s krásným Porsche 911 RSR z roku 1971. Řidič tak dovršil svůj hattrick, neboť tuto soutěž vyhrál již v předcházejících dvou letech.

Vítězná posádka se také nejlépe vyrovnala s nástrahami v podobě většího počtu fotobuněk sledujících  pravidelnost průjezdu měřeným úsekem zakončeným sjezdem serpentinami pod Korábem.

„Ta zkouška na českém území byla asi nejnáročnější z celého sobotního programu. Pořadatelé ji postavili zase tak, že jsme několika místy projížděli dvakrát, a to může některé méně zkušené posádky zmást. Já se naštěstí mohu plně spolehnout na svého spolujezdce. Bez zkušeného spolujezdce není v tak náročné soutěži, jako je tato, vůbec možné pomýšlet na přední umístění," shrnul vítěz v cíli své dojmy.
Klasifikováno bylo 38 posádek ze 43, které odstartovaly.  

Autor: Jan Pek