Po několikadenní výluce se opět rozjedou vlaky mezi Klenčím a Domažlicemi. Výluku a náhradu vlakových spojů za autobusy si vyžádala rekonstrukce přejezdu č. 695 Trhanov-Klenčí, konkrétně křížení železnice na dolním konci Klenčí se silnicí II/189 ve směru od Draženova. Přejezd modernizuje Správa železniční dopravní cesty.

Na místě jsme se byli podívat v sobotu v podvečer, ale laickému oku nic nenapovídalo, že práce skončí skutečně avizovaného 17. června.

„Výluka na trati skončí zítra, v úterý 17. června v 16:00 hodin," potěšil nás odpovědí na dotaz Deníku Marek Illiaš z tiskového oddělení SŽDC, z odboru komunikace.

V sobotu v podvečer byly v místě přejezdu ještě výkopy, koleje končily na obou stranách několik metrů před ním. To, co upoutalo, je osazení pěti sloupů výstražné světelné signalizace namísto původních čtyř. Pátý semafor přibyl kvůli výjezdu od pozemků a domu sousedícího s kolejemi.

„To je dobře, že tam přidali světla. Pán, který tam bydlí, byl nešťastný z toho, že tam měl předtím značku přikázaný směr jízdy vlevo. Když potřeboval do Klenčí na nákup, musel jet nejprve na Draženov někde se s autem otočit. Doprava nesměl odbočit, přímo přes koleje jet nesměl," poznamenal k místní zvláštnosti pan Luboš, který v Klenčí bydlí.

Zajímalo nás, kolik modernizace tohoto železničního přejezdu bude stát a co všechno bylo třeba modernizovat.

„Náklady na revitalizaci přejezdu činily 12,7 miliónu korun. Přejezd prošel kompletní výměnou zabezpečovací techniky, byl osazen novými výstražníky a světelnou signalizací. Rovněž bylo třeba přeložit inženýrské sítě," vyjmenoval mluvčí SŽDC Illiaš.

Zároveň upozornil, že přejezd bude sice volný pro železniční dopravu, pro silniční však nikoliv. „Ještě tam bude probíhat výstavba nové silnice," doplnil Illiaš.

Jak vidí možnost zprůjezdnění stavitelé silnice? „Termín byl stanovený na 30. červen. Záleží na tom, kdy dráhy zcela dokončí přejezd, tedy včetně úpravy ochranného pásma železnice. Pokud práce stihnou, my s termínem dokončení problém nemáme," uvedl Josef Škampa, vedoucí výroby spol. Silnice Horšovský Týn, která pro všechny případy požádala o desetidenní prodloužení termínu.