„Od srpna jsme ve spojení se společností, která se na nás obrátila s poptávkou, která v mnohém odpovídá lokalitě této průmyslové zóny – jde o blízkost Německa nebo relativně slušnou dostupnost dálniční sítě," zmínil člen představenstva developerské firmy Tomáš Honsnejman

"Pro svého klienta, který by v Domažlicích chtěl vyrábět lisované malé součástky do automobilů, bychom měli vybudovat výrobně-skladovací závod o velikosti 11-12 tisíc m2 zastavěné plochy a k němu zpevněné manipulační plochy a parkovací plochy. Mělo by jít o montážní lehkou výrobu nikterak neobtěžující své okolí, nadměrným hlukem, která ani není ekologicky závadná," popsal Honsnejman.

Výrobní firma mající zájem o expanzi do Domažlic, jejíž jméno z důvodu obchodního tajemství neprozradil, dodává drobné součástky pro všechny automobilky na území Česka a Slovenska.

„Zaměstnala by 60 zaměstnanců bez větších požadavků na jejich vzdělání či praxi," nastínil zástupce developera.

Firma by chtěla na jaře či v polovině roku 2017 zahájit výrobu a dodávat komponety odběratelům. „Potřebovali bychom koupit pozemky v prvním čtvrtletí, pak bychom přistoupili k procesu územního řízení a věříme, že bychom pak získali územní rozhodnutí a stavební povolení," popsal zástupce investora.

„Paralelně bychom se chystali na stavbu, která by musela být zahájena na přelomu let 2016 a 2017. Samotná výstavba by trvala pět až šest měsíců," shrnul časový plán Honsnejman.

„Na velikost závodu se mi zdá 60 míst málo. Může se později tento počet zvýšit?" zajímal se zastupitel Jan Látka (ČSSD). „V plánu je 60 pracovníků v jedné směně. Výrobní závod určitě počítá s prací ve 2 směnách," odpověděl developer s tím, že v současné době jsou výrobní závody na sofistikovanější úrovni a na obsluhu je třeba stále méně zaměstnanců.

Uklidnil i zastupitele Vlastimila Konrádyho (ČSSD), který se ptal na případný hluk z nového areálu a připomněl dřívější protesty obyvatel města proti hlučící klimatizaci u sousední firmy.
„Abychom mohli začít stavět, musíme získat územní povolení. Součástí celého procesu je posouzení vlivu našeho záměru na životní prostředí. Musíme splnit zákonné normy, nemůžeme se tak dostat do pozice, že bychom obtěžovali nadměrným hlukem," uvedl developer.

O dopravní zátěž se zajímal místostarosta Zdeněk Novák (SPMD). „Nebude se jednat o četnou ani těžkou dopravu. Mělo by se jednat o 15 až 20 pohybů denně – dovnitř a ven z areálu. Z toho by třetina měla být kamionů, zbytek menší vozidla.

Sklad místo výroby?
„Nerad bych, aby poslední volné místo pro vybudování výrobního závodu v této průmyslové zóně skončilo jako čistý sklad, podobně jako se to děje při dálnici D5, kde vzniklo mnoho hal, které slouží čistě ke skladovacím účelům," popsal své obavy Vítězslav Brody (ČSSD).
„Ve smlouvě jsou stanoveny počty pracovníků a případné sankce," reagoval starosta Miroslav Mach (SPMD).
„Domažlice svojí polohou jsou jiná kategorie než destinace přímo u dálnice D5. Takové podobné sklady tady proto nevzniknou," dodal Honsnejman.

Pro záměr developerské firmy vystavět nový závod zvedli ruku všichni přítomní zastupitelé za SPMD, ČSSD, KDU-ČSL a KSČM. Zdrželi se oba zástupci hnutí ANO 2011.

„Vítáme každého investora, který do regionu přinese nová pracovní místa. V současné době máme v evidenci spíše dlouhodobě nezaměstnané a lidi s nižším vzděláním. Pokud by se podařilo najít pro ně práci v novém závodu, bylo to velmi přínosné," konstatoval ředitel domažlického úřadu práce Zdeněk Písařík.