V letošním roce patří mezi její pravidelné účastníky kdyňská posádka Jan Šlehofer a Zbyněk Soběhart s vozem Fiat Punto S1600 plzeňského týmu Roto.
Letošní šampionát odstartoval 9. dubna rakouskou BP Lavanttal Rally, kde na všechny zůčastněné čekaly těžké tratě situované do horské krajiny.

Kdyňská posádka patřila od startu mezi elitu skupiny A. Bohužel se na osmé rychlostní zkoušce ocitla s vozem mimo trať a po kolizi s jedním z patníků u cesty byla nucena odstoupit. „V jedné ze zátočin se mi auto ´spakovalo´ a po střetu s patníkem, který přeřízl brzovou hadičku, nešlo pokračovat dál. Moc nás odstoupení mrzelo, protože tamní tratě byly opravdovým zážitkem,“ řekl ke kolizi Šlehofer.

Druhým dějstvím byla slovinská Rally Saturnus. V předvečer odjezdu však musel doma zůstat spolujezdec Zbyněk Soběhart z důvodu onemocnění v rodině. Na horkém sedadle tak za něj zaskočil Stanislav Viktora. Na uklouzaných tratích, které se za mokra podobají ledu, obsadila narychlo složená dvojice první místo ve skupině A a třetí v absolutním hodnocení Mitropy.

Třetí dějství šampionátu se odehrávalo na území České republiky v rámci Rally Český Krumlov. Vedle Honzy usedl opět Zbyněk a ostřílená posádka se v deštivých podmínkách prokousala až na 9. místo absolutně a první místo ve skupině A. „Krumlovská soutěž byla svými podmínkami velmi náročná, což dokazuje velký počet defektů. Bohužel jeden postihl i nás, což nás stálo první místo v rámci Mitropa Rally Cupu, ale i přesto byl výsledek super,“ hodnotí krumlovskou soutěž pilot.

Čtvrtý podnik se odehrál při červnové Castrol Rally v rakouském Judenburgu. Kdyňská posádka nechyběla na startu závodu se spoustou skoků a šotolinových úseků. V cíli jim patřilo 12. místo absolutně a druhé ve skupině A. V rámci Mitropy byli třetí.

Zatím poslední odjetou soutěží byla německá ADAC Rallye Baden Württenberg, kde si Honza se Zbyňkem dojeli pro sedmé místo absolutně, čtvrté v Mitropě a druhé ve skupině A. „Po celou soutěž panovaly velmi těžké, deštivé podmínky, při kterých jsme na jednotlivých zkouškách dokázali zajíždět i třetí absolutní časy, což bylo skvělé. Bohužel nás na druhé ´erzetě´ postihl defekt a při následné stíhající jízdě jsme prožili malý výlet mimo trať, takže sedmé místo bylo maximem,“ popisuje právě odjetý podnik Šlehofer a dodává: „Jsem rád, že můžeme díky týmu Roto Plzeň se Zbyňkem startovat v různých zemích Evropy, protože tratě jsou vždy jiné a vždy je možné se porovnat z místními jezdci, kteří je znají.“ Spolujezdec slova pilota doplňuje: „Koncept Mitropa cupu je velmi zajímavý a myslím, že je pro nás důležitý v rámci dalšího rozvoje. Každá soutěž má své specifikum, s nímž se musíme vypořádat,“ uzavírá Soběhart.

Nyní jsou na programu dvě zářijové rally v Itálii, kdy se v rámci Mitopy pojedou Rally Alpi Orientali a Rally Basano. Celý šampionát uzavře říjnová Rally 3 Städte nedaleko německého Pasova. Po pěti odjetých podnicích patří kdyňské posádce třetí místo v absolutní klasifikaci a první místo ve skupině A v rámci Mitropa Rally Cupu.