Dnešní královská etapa nás zavede do lůna čerchovských hvozdů i z bavorské strany hranice. Z Domažlic vyjedeme po CT č. 3 na Babylon a po napojení na Bystřickou silnici a CT č. 36 budeme kopírovat trasu popsanou 15. 7. (Cykloloudání č. 2). Na rozcestí u Bystřice CT č. 36 opustíme, zahneme doleva a kolem bývalé plovárny přijedeme do bývalého středu obce s bývalým zámečkem, přestavěným na rotu PS.

Po rozbité asfaltce, měnící se ve štěrkovou a posléze lesní cestu přijedeme na hranici. Tento úsek bývá po deštích rozblácený. Na hranici si všimneme vpravo tereziánského hraničního kamene s českým lvem. Mírným sjezdem pokračujeme po lesní cestě rovně do bavorské osady Voithenberghütte (493 m n. m.) kolem stylového bavorského hostince s cenami srovnatelnými jako u nás. Na rozcestí u kapličky či altánku, nalevo od golfového hřiště, zahneme vpravo na cestu do kopce na turistickou značku V 3, která nás po vytrvalém stoupání přivede k dolní stanici lyžařských vleků a sjezdovek. Zahneme vlevo na asfaltku a kolem golfového areálu a parkoviště vystoupáme na Voithenberg (637 m n. m.), což je bývalé panské sídlo barona Voitha. Stojí za to se tu porozhlédnout. U kapličky na rozcestí můžeme vlevo sjet kolem jízdárny v historizujícím cihlovém slohu z r. 1900, zámku v novoromantickém slohu z r. 1912 k loveckému zámečku v novogotickém slohu s věží z r. 1912 obrostlou břečťanem (léta opuštěný) s oborou (danci, laně, mufloni) a hostince z r. 1911. Vrátíme se zpět ke kapličce a odtud začne tvrdá dřina.

Po pískové cestě a značce F9, vedoucí na Tři znaky/Drei Wappen budeme stoupat, až budeme křižovat vleky a sjezdovky, dojde i na kašpárek (= nejlehčí převod). Třebaže značka F9 si to přes serpentiny zkracuje, ignorujeme ji a až se sklon po táhlé levotočivé zatáčce zmírní, tak zprava se napojí cesta a v zimě lyžařská trasa (modré směrové tabulky) od Tří znaků, které se budeme držet. Na rozcestí tří cest pojedeme tou prostřední, zarostlou a neznačenou, v zimě lyžařskou trasou na Gibacht, vedoucí přes nejvyšší bod této trasy Riegelbaum (930 m n. m.). Po sjezdu lesní cestou s kořeny a kameny natrefíme na místní značení s tabulkou Glasskreuz Reiseck, odbočíme a vystoupáme ke skále s unikátním skleněným křížem a vyhlídkou na Šumavu a Bavorský les. Kříž na Reisecku (902 m n. m.) je dílem uměleckého skláře z Gibachtu. Vrátíme se zpět stejnou cestou na pískovou dálnici a sjedeme směrem ke Gibachtu. Cestou si lze udělat odbočku na Tannenriegel (910 m n.m.) kde stojí kamenná věž se vsazenými, v noci svítícími barevnými sklíčky Leuchtturm. I odtud je výhled na Bavorský les (za inverze i na Alpy). Rovněž toto dílo pochází z dílny skláře z Gibachtu, kam sjedeme a využijeme lesního zákoutí k posezení na terase hostince s českou obsluhou (860 m n. m.).

Gibacht je horská samota, v zimě centrum běžkařů na bavorské straně čerchovských hvozdů. Prudkým sjezdem po asfaltce se v horské vesničce Althütte (766 m n. m.) stočíme před hlavní silnicí vpravo na lesní cestu Tiefer Graben, která je značena lyžařskými tabulkami. Nyní nás čeká zhruba pětikilometrový nádherný úsek po horizontální a mezi skalami meandrující cestě se štěrkovo - pískovým povrchem. Z cesty neuhýbáme a až narazíme na směrový rozcestník s lyžařskou mapou, dáme se vpravo po lesní cestě horší kvality (vymleté díry po vodě, kameny), jež je rovněž značena lyžařskými tabulkami (Lehmgrubenweg / Hlinitá cesta, Čerchov - Loipe). Při dotyku s hranicí lze vidět další tereziánský hraniční kámen. Cesta nakonec vyústí na stezce se značkou W9, vedoucí z Waldmünchenu na Čerchov a na ní vpravo zahneme k turistickému přechodu Hlinitá cesta (843 m n. m.) s přístřeškem a odpočívadlem. Čeká nás poslední ostré stoupání na asfaltku, po které vede CT 36 na Čerchov, na ni zahneme vlevo, projedeme úpatím Malinové hory. až přijedeme na panelku pod Čerchovem.

Po Stadionce, jak se cesta z Capartic na Čerchov jmenuje, sjedeme na rozcestí s přístřeškem a zatočíme vpravo na tzv. Pecáckou cestu. Čeká nás několik kilometrů sjezdu po asfaltce zalesněným údolím rezervace Bystřice. Pozor na pár záludných zatáček a místy prudší sklon. Z pecácké návsi u kapličky, kde vyjedeme, sjedeme po silnici vpravo obcí na silnici od Trhanova k Babylonu, kterou přejedeme na neznačenou polní cestu kolem bývalé brusírny skla Na Šlajfu. Po okraji lesa přijedeme do vsi Pila (Šnajberk), kolem rybníků a chat ji projedeme až na asfaltovou cyklostezku, tzv. Šoulákovu cestu, z Babylonu na Hadrovec. Na Hadrovci, kde je možnost občerstvení, musíme pár set metrů absolvovat po hlavním silničním tahu Plzeň-Folmava. Za pravotočivou zatáčkou je dřevěný můstek na bývalou silnici, z níž zahneme na silničku k osadě Valcha s prvorepublikovým penzionátem, kolem kterého sjedeme na silničku od Havlovic na Pasečnici a dostaneme se na CT č. 3, vedoucí přes Havlovice do Domažlic.