VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čekání na další vlak nebo smrt?

Od sousedů: Plzeň - Potřebujete si nutně zakouřit na střeše vagónu a pak mít na obličeji přišitou prasečí kůži kvůli popálení 25tisíci volty? Musíte za každou cenu stihnout nejbližší vlak domů a skončit na půl roku v nemocnici? Řekněte si!

25.4.2009
SDÍLEJ:

Ve čtvrtek byl na plzeňském hlavním nádraží k vidění preventivní vlakFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

Tak apeloval v Preventivním vlaku Českých drah na školáky a studenty vedoucí skupiny bezpečnosti provozování drážní dopravy ČD Cargo Robert Drozda. Stovky návštěvníků vlaku mohly vidět nehody na přejezdech, úrazy elektrickým proudem z troleje o napětí až 25 tisíc voltů nebo zachycení člověka vlakem na trati i přímo v železniční stanici.

Podle Drozdy byl zájem veřejnosti v Plzni nebývalý. „Vlak by tu mohl být i tři dny a pořád by bylo plno. Dělali jsme jednu diskusi za druhou. Dotazy od návštěvníků ale prakticky nebyly. Vše je vidět v krátkých filmech, které tu promítáme. A k těm už není co dodat. Jsou v nich vidět reálné následky střetu člověk a s vlakem či elektrickými trolejemi,“ řekl Drozda.

Snímky na návštěvníky dost zapůsobily. „Některé obrázky byly opravdu děsivé. Třeba člověk, který se spálil, když vylezl na střechu vagonu. Nevěděla jsem, že se pak při transplantacích používá i kůže z prasat, to je strašné. I následky naskakování do vlaků jsou hrůzné. I když jsem něco podobného nikdy neudělala, po tomhle mě to ani nenapadne,“ otřásla se Plzeňačka Jindřiška Šídlová. A právě na netradičním způsobu komunikace s mladými lidmi preventivní vlak funguje.

„Nechceme říkat, to nedělej, to nesmíš, ale přímo ukázat, jak může člověk skončit, když si nedá pozor. Je to velmi účinné,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala.

Na Plzeňsku jsou nejčastější tragédie při střetech vlaků s osobami nebo při střetech vlaků s vozidly na přejezdech. Ročně se jich tu stanou desítky. Podle vrchního inspektora Drážní inspekce Milana Maška mívají fatální následky zejména případy, kdy se auto sražené vlakem naroluje pod soupravu.

„Hlava řidiče je totiž zhruba ve stejné výšce jako je nárazník. Většina lidí umírá při proniknutí nárazníku do kabiny a úderu na lebku,“ vysvětlil Mašek. Úrazy elektrickým proudem jsou už na Plzeňsku méně časté.

Autor: Petra Petříková

25.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

K nehodě v Havlovicích letěl vrtulník

Auto nabouralo v Havlovicích do plotu, zraněné dítě transportoval vrtulník

Vizualizace nového záchranného centra ve Furthu im Wald.

Ve Furthu im Wald roste nové záchranné centrum

Hejtman ocenil Zbyňka Kejvala, entomologa muzea Chodska

Plzeň, Domažlice – Hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard na krajském úřadě ocenil vybrané pracovníky organizací v oblasti kultury, které zřizuje Plzeňský kraj.

AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Spotřeba je dlouhodobě jednou z nejsledovanějších vlastností automobilů. Řidiči jí dokonce často podřizují svůj jízdní styl, volbu pneumatik, ale i výběr vozu jako takového. Ale opravdu víte, jak jezdit co nejúsporněji?

Žáci SOU Domažlice ochutnali úhoře

Domažlice – V úterý mohli žáci SOU Domažlice ochutnat ve školní jídelně neobvyklé menu.

Obchvaty a rekonstrukce nezůstávají jen na papíře, silničářům se daří stavět

Plzeňský kraj – Trápí nás doprava, potřebujeme obchvat, říkají si často starostové, jejichž obcemi prochází rušná silnice první třídy. Obyvatelé někdy nemohou ani přejít, nebezpečno je jim i řidičům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies