Galerie: Nejzajímavější ojeté škodovky na trhu.

Škoda Favorit 136L. Známé „fáčko“ letos slaví 30. let a nyní je asi ta nejlepší chvíle, jestliže přemýšlíte nad koupí zachovalého kusu, který by do budoucna mohl navýšit svou hodnotu. Levnější už totiž nebudou. Tento exemplář má najeto pouhých 3016 km, i přestože jde o jeden z prvních porevolučních kusů vyrobených v prosinci 1989. Favorit se vyráběl mezi léty 1988 až 1995. Pamětníci určitě ocení tradiční pudinkový odstín karoserie. Na druhou stranu by se vozu určitě hodily originální plechové disky se středovými pokličkami. Fotky motoru bohužel nejsou k dispozici, ale stačí vědět, že pod kapotou tluče standardní třináctistovka o výkonu 62 koní (46 kW) a točivém momentu 100 Nm. Nadcházející sběratele nebo kupce s myšlenkou budoucího zbohatnutí pak určitě potěší bezchybný stav karoserie bez rzi, originální interiér a fakt, že doteď auto vlastnil jeho originální majitel. Za rovných 100 tisíc korun může být vaše. Škoda 1101 Tudor VO. Přezdívaný „bojový Tudor“ patří v našem výčtu zajímavých škodovek na samotný vrchol. Tohle v inzerci často nenajdete. Civilní model 1101 s tradiční zakulacenou karoserií se na přelomu 40. a 50. let vyráběl rovněž ve verzi pro armádu a veřejnou bezpečnost. Nově přinesl hranaté tvary a praktičnost menšího džípu. Tento český Jeep Willys však postrádal vlastně všechny terénní atributy svého amerického protějšku. Jako off-road tedy nenasbíral mnoho respektu, jako vzácnost však dnes nadšence zaujme určitě. Dle popisu má tento exemplář najeto kolem milionu kilometrů, anebo už tyto informace nejsou známy. Stále ale vypadá schopně k vykonávání služby. I ten 1,1 litrový motůrek s výkonem 31 koní (23 kW) vypadá poměrně zdravě. Nápisy na bocích prozrazují, že auto ve svých letech sloužilo na Slovenské straně. U nás by však taky předvedlo zajímavou show. No nekupte to, za 300 tisíc korun! Škoda 1000 MB. „Embéčko“ je už československou legendou nižší střední třídy. Jeho elegantní design byl oblíbený tehdy v šedesátých letech a je oblíbený i dnes. Tento kus je navíc první modelový ročník z roku 1964. Tady už se jedná o vyšší sběratelskou ligu, protože tato „žábrovka“ s podélným prolisem je v takřka muzejní kondici. Najezdila toho docela málo, přesněji 50 050 km, protože byla v provozu jen do roku 1987. Z velké části zde máme původní stav, až na drobnou renovaci náprav. Krémově bílé karoserii pak nahrává k úžasné barevné kombinaci fialové polstrování a sedačky uvnitř. Motorově také nevypadá zašle a litrový čtyřválec o výkonu 37 koní (27 kW) vypadá v pořádku. Na takto zachovalý kus Škody 1000 MB už budete potřebovat trochu více. Majitel si vůz cení na takřka půl milionu, tedy 499 tisíc korun. Škoda Felicia. Nádherný kabriolet by se mohl ihned zařadit k modelu 1000 MB jako jedno z nejkrásnějších aut, které se u nás v 60. letech vyrábělo. Stačí kouknout na úžasný červený lak v kombinaci s tmavou stahovací střechou a bílými bočnicemi pneumatik a nejednou cestujete zpátky časem. Felicia se začala vyrábět v roce 1959, tento exemplář je o dva roky starší z roku 1961. Jak už to bývá, „felina“ prošla celkovou renovací, takže každá píď vozu vykazuje perfektní stav. Dokonce i střecha byla nově vyrobena u čalounictví Rekovi v Písku, které se specializuje právě na veterány. Tato Felicia opravdu vypadá, jako by zrovna sjela z výrobní linky. Týká se to jak podvozku, tak 1,1litrového motoru o výkonu kolem 50 koní (36,8 kW). Exemplář s najetými 500 kilometry stojí přesně tolik, kolik si mnoho z nás zřejmě nemůže dovolit. Majitel za něj chce 679 tisíc korun. Škoda 130 RS. Tuto úspěšnou ikonu českého motorsportu musí milovat snad každý fanoušek škodovky. Vítězství na okruzích a v rally udělaly ze závodního modelu 130 RS jedno z nejcennějších vozidel z Mladé Boleslavi. Někteří znalci už mohou namítat, že na tomto exempláři mnoho věcí nesedí a k úplnému originálu má celkem daleko. Jestli ale nejste úplný purista a zajímá vás hlavně soutěžní využití, proč hledět na detaily? Vůz pocházející z roku 1981 prošel celkovou renovací a dnes na něm nenajdete jedinou zastaralou součástku. Možná i proto inzerent uvádí najetých pouze 80 km. Bohužel to vypadá, že uvnitř nesídlí původní závodní motor. Namísto originálních 140 koní (103 kW) má pouze 99 koní (73 kW). Na 825 kilogramů hmotnosti to ale může někomu stačit vrchovatě. Ač nejde o zcela původní kus hodný umístění do muzea, v dnešní době už není vůbec mimo žádat si za legendární český závoďák 1 490 000 korun. Navíc, když vezmeme v potaz, že zachovalých „eresek“ je stále méně. Škoda 706 RTO. Autobus od vysokomýtské Karosy jste zřejmě nečekali. Na takzvaný „knedlík“ si určitě vzpomenou hlavně pamětníci, cestující vozil už od konce 50. let až do roku 1972. Dnes jsou zachovalé kusy 706 RTO mezi sběrateli autobusů nesmírně ceněné. Moc už jich totiž nenajdete. Přestože na vozu pracovala Karosa i LIAZ, pojmenovaný byl podle svého škodováckého motoru. Tím byl vznětový šestiválec, který spotřeboval až 26 litrů nafty na 100 kilometrů. Tento má dle informací inzerenta výkon 204 koní (150 kW). Prodávané RTO pochází z roku 1972, tedy z úplného konce výroby. Tomu odpovídá i počet najetých kilometrů, který je nyní na hranici 1315 kilometrů. Autobus prošel celkovou renovací a taky na to vypadá. Jak už bylo zmíněno, tyto autobusy dnes stojí ranec a tento není výjimkou. Je ceněn na 4 699 000 korun.